Industry Wire

Geplaatst door The Data Agency

The Data Agency nieuwe groepsstructuur voor merken EDM, Human Inference, LynqID en Geomarktprofiel

Nieuwegein, 7 juli 2020 – EDM, Human Inference, LynqID en GeoMarktprofiel, merken gespecialiseerd in technologie, data en analyse, komen samen in een nieuwe groep met de naam The Data Agency. Door de toenemende complexiteit van de wereld van data wil de groep het voor de merken mogelijk maken om zich nog meer te concentreren op hun kernkwaliteiten en de bijbehorende klantvraag. The Data Agency faciliteert kennisdeling en neemt een deel van de bedrijfsvoering uit handen. De merken acteren autonoom en werken waar mogelijk samen.

The Data Agency, met Newport Capital als meerderheidsaandeelhouder, is ambitieus en wil zich in de voorhoede van data-innovatie nestelen. “Wij willen onze klanten een voorsprong geven en daarom staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen. Dat kan in een volwassen datamarkt beter wanneer we vanuit specialisaties werken”, zegt Frank de Beun, CEO van The Data Agency. “Voor onze merken betekent dit dat ze ruimte moeten krijgen om te groeien binnen hun specialisatie. Dat bieden we ze nu. Bovendien maken we het makkelijker voor nieuwe merken, met behoud van zelfstandigheid, maar met behulp van de groep en de andere merken, om zich aan te sluiten en hun groei te versnellen.”

Vier merken, vier specialismen

Technologie, data en analyse vormen de verbindende factoren tussen alle merken van The Data Agency. Maar ieder merk heeft zijn eigen specialisme. De software oplossingen van Human Inference spelen een cruciale rol in compliance en Know Your Customer-processen van organisaties en overheidsinstanties; ze bewaken klantgegevens en creëren een single customer view. Het Customer Data Platform van LynqID combineert expertise, technologie en informatie tot één 360 graden klantbeeld en ondersteunt organisaties die cross-channel met klanten willen communiceren. EDM is gespecialiseerd in de creatie van de meest actuele en correcte klantendatabase, het samenstellen en inzetten van doelgroepen voor on- en offline klantenwerving en solide lead management. GeoMarktprofiel helpt met betrouwbare landelijke segmentatie data en analyses een compleet en actueel beeld te geven van klanten en markten zodat organisaties betere, datagedreven beslissingen kunnen nemen. De merken werken nauw samen met kantoren in Utrecht, Arnhem en Brussel.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht