TheFork kiest TEAM LEWIS voor strategische boost op social media

Amsterdam, 16 juni 2025 – TheFork, hét restaurantplatform voor foodlovers in Nederland (en onderdeel van Tripadvisor), gaat samenwerken met internationaal PR- en marketingbureau TEAM LEWIS. Het doel: TheFork op social media (en daarbuiten) nog steviger op de kaart zetten. TEAM LEWIS ontwikkelt een slimme, datagedreven socialmediastrategie waarin influencermarketing, creatieve content en paid campagnes samenkomen. De focus ligt op het opbouwen van een betrokken community, het stimuleren van interactie en het versterken van de merkvoorkeur bij Nederlandse fijnproevers.
55.000 restaurants
TheFork is actief in 11 landen, bevat miljoenen recensies en verbindt wereldwijd meer dan 55.000 restaurants, waaronder duizenden in Nederland. In Nederland wil het platform groeien en herkenbaar worden als dé app voor het ontdekken van leuke restaurants, om reviews te checken en meteen te reserveren. Met TEAM LEWIS wil TheFork niet alleen bereik opbouwen, maar ook een echte band creëren met de Nederlandse foodie-community.
Authentieke content
TEAM LEWIS gaat TheFork helpen om verder te groeien in een competitieve markt en meer zichtbaarheid te krijgen in Nederland. De focus van de campagne ligt op User Generated Content – echte video’s van echte foodies. Denk aan lokale hotspots, foodtrends en de beste tips voor een culinair avontuur. TikTok staat centraal, met doorvertaling naar Instagram, om precies dáár te zijn waar de doelgroep van TheFork zich bevindt.
Ambitie
TheFork staat aan het begin van een nieuwe fase in de Nederlandse markt, waarin social media een nog grotere rol gaat spelen. Els Zubeida, Marketing Specialist North Region bij TheFork: “We zijn erg blij met de samenwerking met TEAM LEWIS. Ze begrijpen hoe het Nederlandse socialmedialandschap in elkaar zit en weten hoe je creatief en opvallend communiceert op kanalen als TikTok en Instagram. Dat sluit naadloos aan bij onze ambitie: TheFork uitbouwen tot hét referentiepunt voor culinaire ontdekkingen in Nederland.”
Food, lifestyle en digital
“We zijn trots dat TheFork voor ons heeft gekozen in deze belangrijke groeifase in Nederland”, zegt Vera Kops, Vice President Western Europe bij TEAM LEWIS. “TheFork is een sterk en inspirerend merk met een duidelijke ambitie, en het is geweldig om daar samen aan te mogen bouwen. Voor TheFork brengen we onze ervaring in food, lifestyle en digital perfect samen. We gaan voor creatieve, geloofwaardige content die raakt, inspireert én presteert.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.