Thomas Cook boekt succes met AcceptEmail

Vakantiegangers die kort voor vertrek een reis boeken, ontvangen een AcceptEmail van Thomas Cook in hun eigen mailbox, in plaats van een verzoek voor een 1-malige automatische incasso. Hierdoor hoeven geen tijdrovende machtigingsformulieren te worden ingevuld. De AcceptEmail kan in een paar klikken veilig via iDEAL worden betaald zonder dat de klant iets hoeft over te typen. Faktuurgegevens en betalingskenmerk worden automatisch meegenomen in het betaalproces, waardoor het afletterproces bij Thomas Cook een stuk sneller gaat. De bijschrijving is definitief en bij Thomas Cook via AcceptEmails management dashboard direct te zien waardoor boekingen sneller afgerond kunnen worden. De 1-malige incasso behoort hiermee niet langer tot het rijtje van betaalmogelijkheden bij Thomas Cook, mede vanwege het storneringsrisico.
Sneller betalen
Philip Boland, Hoofd Debiteuren bij Thomas Cook: “AcceptEmail geeft klanten de mogelijkheid om direct te betalen vanuit hun eigen inbox. Dat biedt gemak, maar zorgt er ook voor dat wij ons geld vlot binnen hebben en betalingen eenvoudig kunnen verwerken. Al in de eerste week na live- gaan werd aangetoond dat het werkt: een restantbetaling op een gecompliceerde groepsboeking werd na het versturen van een AcceptEmail direct voldaan. Onze klanten en wijzelf vinden betalen via AcceptEmail een handiger en veiliger alternatief voor de 1-malige incasso.”
Boland vervolgt: “Een bijkomend voordeel voor ons is dat een betaling van een AcceptEmail definitief is. Storneren is niet mogelijk. Zeker met veranderingen in het Europees betalingsverkeer in aantocht met SEPA – waarmee de storneringstermijn straks 8 weken wordt – is AcceptEmail een geweldige uitvinding. De herkenbaarheid en het gebruiksgemak aan de kant van onze klanten, tesamen met de rijke functionaliteit en rapportage van AcceptEmail aan de achterkant heeft ons uiteindelijk definitief over de streep getrokken. De implementatie en samenwerking met AcceptEmail is zeer vlot verlopen. Dan merk je dat ze daar veel kennis en ervaring hebben met deze materie. Ook onze medewerkers zijn enthousiast over het gebruik van AcceptEmail “
De erkende standaard in Nederland
AcceptEmail heeft in korte tijd gezorgd voor een verandering in het Nederlandse betaallandschap en werkt nauw samen met banken, service providers en toezichthouders. Volgens directeur Peter Kwakernaak is AcceptEmail geknipt voor de reisbranche. “Veel reisorganisaties hanteren nog dezelfde betaalprocedures als 10 jaar geleden. Klanten worden lastig gevallen met allerlei formulieren of moeten hun bankgegevens doorgeven om de betaling te kunnen regelen. Er zijn zelfs nog reisorganisaties die hun klanten een overschrijvings- of stortingsbewijs laten sturen om aan te tonen dat betaald is, omdat ze dat zelf nog niet kunnen traceren. Dat is niet meer van deze tijd en het hoeft ook niet meer.”
Geknipt voor de reisbranche
Kwakernaak vervolgt: “AcceptEmail is in Nederland, met meer dan 120 verzenders en miljoenen ontvangers, de erkende standaard in elektronische facturatie en betalen per e-mail. Die standaard zijn, is belangrijk in het kader van betrouwbaarheid en herkenbaarheid. In de nu bijna vijf jaar dat wij op de markt zijn hebben wij een schat aan ervaring opgedaan met het aansluiten van veel bedrijven uit de top van het Nederlandse bedrijfsleven. De reisbranche heeft nog een kleine inhaalslag te maken . Wij hopen dat de rest snel in de voetsporen van Thomas Cook volgt.”
Over AcceptEmail – de digitale acceptgiro
AcceptEmail is dè e-facturatie en betaalservice voor bedrijven naar hun consumenten en MKB klanten. De dienst maakt het mogelijk om op eenvoudige wijze digitaal te factureren, herinneren en betalen via e-mail. Elke AcceptEmail bevat een een dynamisch en beveiligd betaalstrookje dat aan zowel de betaler als de verzender altijd de 100% accurate status van de betaling weergeeft; dat kan blauw zijn (te betalen), oranje (nog 4 dagen) of groen (betaald). AcceptEmail wordt gebruikt door een groot aantal bekende Nederlandse bedrijven, zoals T-Mobile, KPN, Ziggo, Nuon, Dell, IKEA, Sanoma, CZ Groep en Overtoom. In mei 2011 behaalde AcceptEmail een nummer 3 notering in de prestigieuze MKB Innovatie Top 100.
AcceptEmail is zowel in Nederland als in andere Europese landen beschikbaar. Het bedrijf is in het bezit van het keurmerk E-factureren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.