Industry Wire

Geplaatst door Flavourites Live

Tien jaar event Flavourites Live: van shoppen naar beleven

Voor het tiende jaar organiseert de portal Flavourites – feelgood shops & experiences van 23 t/m 25 november het shopevent Flavourites Live. Tientallen webshops op het gebied van lifestyle, mode, kids en interieur openen dan drie dagen lang hun eigen pop-up shop. Dit jaar staat het event in het teken van feelgood, dat onder meer tot uiting komt in mindfulness sessies, hoela hoep workouts, een winkelconcept van de toekomst en een no waste-foodlab. Flavourites Live draait niet meer alleen om shoppen, maar ook om beleven.

De stoere Kromhouthal in Amsterdam-Noord staat van 23 t/m 25 november helemaal in het teken van ‘feelgood’. Tientallen geselecteerde webshops pakken uit met nieuwe collecties, limited editions en veelal in kleine oplages of met de hand gemaakte producten. Massa-productie is op het event niet te vinden. Dit jaar zullen er naast een aantal vaste namen zoals Gezinnig.nl en Talulabelle.nl – die nog geen editie van het event hebben overgeslagen – worden vergezeld door een groot aantal nieuwe namen in webshopland. De timing, vlak voor de feestdagen, is voor veel webshops een unieke gelegenheid om de online bezoeker ook offline te ontmoeten.

Naast de tientallen ‘pop-up shops’ van webshops vinden er vele extra activiteiten plaats. Oprichter Natascha Klootsema: “We zien het overal om ons heen: de consument is steeds meer op zoek naar beleving. Flavourites Live is voor onze bezoekers echt een dagje uit. Naast shoppen spelen dan ook food & drinks, workshops en het beleven en vastleggen van bijzondere momenten een grote rol. Er zijn veel social media-waardige fotoplekken op het event, een fotografe maakt bijzondere portretfoto’s en je kunt hilarisch foto’s laten maken in de photobooths van partners JAN Magazine en Mijnwebwinkel.” Met feelgood als centraal thema is er veel aandacht voor relax-momenten. Zo geeft Seaze the Day mindfulness sessies, is Dr. Feelgood aanwezig met massages en kunnen bezoekers workouts hoela hoepen volgen bij Robin Hoop. Voor kinderen is er de Kidsproof Camping, waar ze workshops en yogasessies kunnen volgen terwijl de moeders even relaxen. Wie op zoek is naar zijn of haar eigen creativiteit, kan aanschuiven bij diverse workshops. Bloomon geeft workshops bloemen stylen, bezoekers kunnen leren handletteren, beeldhouwen, interieurstyling of aquarelleren.

Bijzonder is het concept Future Proof Shopping, waarbij de bezoeker een blik in de toekomst van het shoppen kan werpen. Hier staan trends als upcycling, deeleconomie, ambacht, augmented reality en 3D printing centraal. De bezoeker kan hier zelf aan de slag met het klassieke én nieuwe ambacht,maar ook schoenen gemaakt van resten kauwgom bewonderen.

Diverse foodtrucks zorgen ervoor dat er aan verrassende food & drinks geen gebrek zal zijn. Daarnaast ontwikkelde restaurant Marcus i.s.m. InStock en The Colour Kitchen een no waste-foodconcept, waarbij de bezoeker op inspirerende wijze wordt uitgedaagd om na te denken over het recyclen van voedsel. Ook hier speelt het ‘beleven’ een grote rol.

Flavourites Live vindt plaats van 23 t/m 25 november en is dagelijks geopend van 10.00-18.00 uur. Tickets zijn te koop aan de deur (€ 12,50) of met korting in de voorverkoop (€ 11,-). Meer info vind je op www.flavourites.nl/live.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht