Geplaatst door T-Mobile

T-Mobile start met de uitrol van 3-band carrier-aggregatie

Den Haag – T-Mobile is de eerste provider in Nederland die is gestart met de grote uitrol van 4G 3band carrier-aggregatie. De helft van het 3G-spectrum (UMTS) zal ingezet worden voor 4G. Hierdoor komt er nog meer 4G-datacapaciteit beschikbaar en kunnen er veel hogere snelheden bereikt worden, tot wel 300Mb/s. De uitrol is gestart met meer dan 450 masten die extra capaciteit, stabiliteit en snelheid leveren in meer dan 90 steden en dorpen in Nederland.

Op dit moment neemt het dataverkeer op het netwerk met bijna 60 procent per jaar toe. Naar verwachting zal dat verkeer de komende jaren zelfs nog harder groeien. T-Mobile beschikt al over zeer ruime datacapaciteit in zijn netwerk en blijft daarin investeren om klanten nu en in de toekomst te laten profiteren van de kwaliteit van het best geteste netwerk van Nederland.

4G+ carrier-aggregatie (3CA) zorgt ervoor dat de internetervaring stabiel blijft als het lokaal erg druk is. Bijvoorbeeld tijdens evenementen of het reizen met de trein. Richard Marijs, netwerkstrateeg bij T-Mobile Nederland: “Innovaties zoals 3CA zorgen ervoor dat het netwerk nog stabieler en sneller wordt. Met deze techniek wordt de totale 4G-capaciteit weer flink vergroot. Dit doen we om te kunnen voorzien in de groeiende behoefte aan mobiele data.”

T-Mobile gebruikt nu landelijk 4G op de 2 frequentiebanden, namelijk de 900MHz- en 1800MHz-band. Het bedrijf is nu gestart met de uitrol van de derde band op 2100MHz, noodzakelijk voor 4G+ carrier-aggregatie.

###

Met 3,7 miljoen klanten is T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile Zakelijke biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten. Bovendien heeft T-Mobile een geheel nieuw netwerk gebouwd, dat is ingericht op hoog en laag spectrum. Op die manier zijn klanten verzekerd van zowel een hoge snelheid als groot bereik. Deze aanpak is uniek in Europa. T-Mobile voert in Nederland de merken T-Mobile, Ben en KNIPPR. Zie www.t-mobile.nl.