Today ontwikkelt een nieuwe merkidentiteit voor Qbuzz

Qbuzz kiest voor vernieuwde merkidentiteit: samen vooruit, samen thuis:
Voor Qbuzz is openbaar vervoer net zo vanzelfsprekend als water uit de kraan: altijd beschikbaar, betrouwbaar en van hoge kwaliteit. Die visie vroeg om een merkidentiteit die niet alleen herkenbaar en onderscheidend is, maar ook recht doet aan de rol die Qbuzz speelt in het leven van miljoenen reizigers.
Ontwerpbureau Today ontwikkelde in nauwe samenwerking met Qbuzz een heldere merkstrategie en positionering waarin de merkessentie “samen vooruit, samen thuis” centraal staat. Deze strategie legt de basis voor een toekomstgerichte identiteit die verbinding, warmte en toegankelijkheid uitstraalt – en daarmee de band versterkt tussen Qbuzz, reizigers, medewerkers en opdrachtgevers.
Het resultaat is een modulair en responsief designsysteem dat visuele samenhang biedt en tegelijk ruimte laat voor beweging en maatwerk. Dankzij de dynamische vormentaal en slimme opbouw blijft de stijl herkenbaar in alle toepassingen – van voertuigen tot reisinformatie – en beweegt hij flexibel mee met de veranderende wereld van mobiliteit.
Over Qbuzz:
Als een van de grootste openbaarvervoerbedrijven van Nederland verbindt Qbuzz dagelijks mensen met elkaar én met de regio. In 2024 vervoerde Qbuzz ruim 80 miljoen reizigers met bus, trein en tram – van Groningen-Drenthe tot Utrecht en Zuid-Holland.
Over TODAY:
Today is een award-winning branding agency uit Utrecht en bestaat uit een hecht team van 20 creatief strategen, (digital) designers, illustratoren en projectmanagers. Met scherpe strategie, eigenzinnig design en vol energie ontwikkelen ze onderscheidende merken die klaar zijn voor de toekomst: Bright brands start Today.
www.today.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.