Geplaatst door Toshiba

Toshiba kondigt 8 TB interne harddisk aan

Breda, 23 mei 2016 – Toshiba Europe GmbH (TEG) Storage Peripherals Division voegt een model met 8 TB[1] toe aan de ultra-high-performance premium 3,5” HDD’s van de X300-serie. De 8 TB X300 zal ruim voldoen aan de gewenste prestaties en opslagcapaciteit van grafisch ontwerpers, gamers en andere zware gebruikers die grotere, snellere en betrouwbaardere interne opslag zoeken.

Het nieuwste lid van de X300-familie, dat beschikt over een 6 Gbit/s SATA-interface en verbeterde functies voor real-time-performance en databescherming, is ideaal voor desktop-werkstations, all-in-one-pc’s, game-pc’s en multimediacomputers. Of het nu gaat om het back-uppen en herstellen van grote bestanden, het tussentijds opslaan van een game, zware foto- en videobewerking of het draaien van meerdere applicaties tegelijk: de schijf zorgt ervoor dat alle gegevens snel en veilig worden opgeslagen en ook weer snel kunnen worden geopend.

De 8 TB X300 draait op een hoge rotatiesnelheid van 7200 rpm, heeft een buffer met een capaciteit van 128 MB en beschikt over een dual-stage actuator die de positionele nauwkeurigheid verhoogt en head-track-effecten door trillingen voorkomt. De drive biedt Advanced Format-opslag (AF) en ondersteunt Native Command Queuing (NVQ).

Ten behoeve van hoge dichtheid, hoge snelheid en stabiliteit maakt de nieuwe schijf van Toshiba gebruik van de opnametechnologieën Perpendicular Magnetic Recording (PMR) en Tunnel Magneto-Resistive (TMR). De data worden beschermd door een interne sensor die de weerstand tegen schokken en trillingen verhoogt en technologie die de lade stabiliseert als de schijf wordt vervoerd.

De 8 TB X300 is vanaf juni 2016 leverbaar voor een adviesprijs van € 359. De standaardgarantie bedraagt twee jaar.

(1) Eén gigabyte (1GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes en één terabyte (1TB) betekent 1012 = 1.000.000.000.000 waarbij machten van 10 worden gebruikt. Een computerbesturingssysteem vermeldt de opslagcapaciteit echter met gebruik van machten van 2, wat leidt tot de volgende definitie van 1GB= 230 = 1.073.741.824 bytes en 1TB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes, wat een lagere opslagcapaciteit oplevert. De beschikbare opslagcapaciteit (inclusief voorbeelden van verschillende mediabestanden) varieert afhankelijk van de bestandsgrootte, formaat, instellingen, software en besturingssysteem en andere factoren.

Over Toshiba’s Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH Storage Peripherals Division, gevestigd in Neuss, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD’s en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, omvat vandaag de dag een mondiaal netwerk van meer dan 550 geconsolideerde ondernemingen met 188.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 5,7 biljoen yen (50 miljard US dollar) (per 31 maart 2016).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl