Geplaatst door Het PR Bureau

Treatwell kiest voor Het PR Bureau

Amsterdam, 4 oktober 2016 – Treatwell, de van oorsprong Amsterdamse boekingssite voor kapper-, en beautybehandelingen, heeft Het PR Bureau in de hand genomen om de PR te verzorgen en het platform grotere naamsbekendheid te geven in Nederland en België.
Treatwell is in drie jaar uitgegroeid tot het grootste online beauty boekingsplatform van Europa en is inmiddels uitgerold in 10 Europese landen. Het platform bruist en is klaar om een nog groter publiek te ontvangen dat online op zoek is naar een salon in de buurt. Het onafhankelijke beautyplatform brengt de offline beautybranche online en vangt mensen op die online op zoek zijn naar een beautybehandeling bij hen in de buurt.
Niet alleen Treatwell zelf, ook de salons staan te popelen om meer mensen te verwelkomen in Nederland en België. Doordat het platform het 24/7 mogelijk maakt een boeking te maken en real-time inzicht biedt in agenda’s, is het voor salons de ideale mogelijkheid op de online behoeften van klanten in te spelen. Uit boekingsdata blijkt dat daar behoefte aan is: 42% van alle boekingen bij Treatwell worden buiten openingstijden van de salon gemaakt en ruim 60% van alle nieuwe klanten in een salon afkomstig zijn van Treatwell.
“Treatwell maakt het makkelijk voor mensen om online een behandeling te vinden die bij je past, bij een salon bij jou in de buurt. Inmiddels hebben we met meer dan 3500 aangesloten salons in de Benelux een breed netwerk aan experts. Na 3 jaar bouwen aan het platform is het nu tijd om onze naamsbekendheid te vergroten. Dit doen we door het opzetten van vernieuwende brand campagnes, evenementen, samenwerkingen en het delen van beauty inspiratie. Het PR Bureau heeft ons met veel enthousiasme overtuigd om dit mooie platform samen met ons groter te willen maken in de Benelux. Hun on- en offline PR expertise in combinatie met een flinke dosis creativiteit gaf daarvoor de doorslag. Bovendien hebben wij veel vertrouwen in het team; een variatie van professionals, oprechte persoonlijkheden en enthousiasme. De match met mensen is binnen ons bedrijf de start van een goede samenwerking”, aldus Sandra Schillemans, brand activation manager van Treatwell Benelux.
Toon van Loock, client service director: “Treatwell is een ingenieus en succesvol concept waarbij ze op een onafhankelijk manier veel lokale beauty ondernemers online zichtbaar maken. De lokale aanpak is hierbij super belangrijk! Wij willen iedereen in Nederland en België bekend maken met het platform. Treatwell helpt mensen het beste uit zichzelf te halen en wij gaan ons best doen iedereen in Nederland en België te introduceren aan het grootste beauty netwerk van Europa”.

Over Treatwell
Treatwell is het grootste en makkelijkste online boekingsplatform voor beauty, hair en wellness in Europa. Met 3500+ aangesloten salons in de Benelux en een brede variatie aan behandelingen biedt Treatwell een ruime keuze. Het online boeken van een beauty afspraak wordt door Treatwell snel en makkelijk gemaakt, door 24/7 online inzicht te geven in de agenda van een salon en klanten de keuze te geven online of in de salon te betalen. Reviews van voorgaande klanten zorgen voor vertrouwen bij het maken van een volgende boeking. Treatwell laat klanten tijden en prijzen boeken die hen passen, en heeft daarnaast de beauty-expertise in huis om eenieder zich zelfverzekerd te laten voelen en uitzien.