Geplaatst door Trend Micro

Trend Micro en Snyk sluiten strategisch partnership voor snelle en veilige software-ontwikkeling

msterdam – Trend Micro, wereldwijd leider in cloud-security, kondigt een strategische samenwerkingsovereenkomst aan met Snyk, leider in developer-first open source security. Dit partnership is gericht op het oplossen van de uitdagingen die open source-kwetsbaarheden creëren voor ontwikkelaars, variërend van het hergebruik van code, publieke repositories en open source.

Trend Micro en Snyk helpen organisaties gezamenlijk bij het beheren van risico’s die gepaard gaan met kwetsbaarheden, zonder het software delivery-proces daarbij te storen. De combinatie van open source-kwetsbaarheidsintelligentie van Snyk met Trend Micro resulteert in de meest uitgebreide mogelijkheden voor teams die in een DevOps-omgeving actief zijn om kwetsbaarheden te ontdekken. Zodra kwetsbaarheden in containers zijn geïdentificeerd, fungeert Trend Micro als schild en Snyk zorgt voor een effectieve oplossing en afwikkeling van de risico’s.

“Trend Micro snapt helemaal waar het om gaat bij DevOps”, zegt Geva Solonovich, chief operating officer van Snyk. “We zijn verheugd dat we kunnen samenwerken met Trend Micro om enterprise-klanten een eenvoudige en schaalbare oplossing te bieden voor het fixen van open source-kwetsbaarheden. Samen blijven we organisaties helpen bij het verbeteren van mogelijkheden om kwetsbaarheden eerder te vinden in het ontwikkelproces en opties te bieden om deze te mitigeren en risico’s bij het ontwikkelen van software te voorkomen.”

Een van de belangrijkste uitdagingen voor enterprise-klanten is de snelheid waarmee applicaties worden ontwikkeld vandaag de dag. Snelheid en efficiency wordt behaald door gebruik te maken van open source-code. Volgens Gartner is ‘bewust en onbewust open source software gebruikt in bedrijfskritische IT workloads bij meer dan 95 procent van de IT-organisaties in de hele wereld (1). Onderzoek van Snyk wijst uit dat het aantal kwetsbaarheden in open source-libraries snel toeneemt, bijna tot een verdubbeling in twee jaar tijd (2).

“De aanpak van Snyk en het vertrouwen dat ze hebben opgebouwd in de ontwikkelaars-community is ongeëvenaard”, aldus Kevin Simzer, chief operating officer van Trend Micro. “Onze samenwerking laat zien dat beide bedrijven begrijpen welke tools ontwikkelaars nodig hebben en hoe we daarbij security kunnen bieden zonder hen in de weg te zitten. Deze strategische samenwerking is de start van meer gezamenlijke projecten die we zullen doen om DevOps workflows te beveiligen.”

Meer informatie over deze samenwerking en productintegratie zal in november 2019 worden gedeeld. Ga voor meer informatie over de samenwerking tussen Trend Micro en Snyk naar: https://www.trendmicro.com/snyk.

(1) Gartner, Inc.; What Innovation Leaders Must Know About Open-Source Software; 26 August 2019 | G00441577
(2) Snyk, Inc.; 2019 State of Open Source Security https://snyk.io/blog/88-increase-in-application-library-vulnerabilities-over-two-years/
———–

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity-oplossingen, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen – zowel vandaag als in de toekomst. Door slimme toepassing van onze XGen security-strategie, leveren wij onze innovatieve oplossingen aan consumenten, bedrijven en overheden: connected security voor hun datacenters, cloud-omgevingen, netwerken en endpoints. Onze connected threat defense maakt het eenvoudig om threat intelligence te delen. Ook biedt het centraal inzicht en onderzoek om organisaties zo veerkrachtig mogelijk te maken.

Met meer dan 6.500 medewerkers in 50 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence en onderzoek, beveiligt Trend Micro de connected wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.