Industry Wire

Geplaatst door Zebra

Trends in technologie die ervoor zorgen dat bedrijven de concurrent voorblijven

In de digitale wereld van vandaag is het voor ondernemingen van cruciaal belang voortdurend te innoveren en in te spelen op de toenemende eisen en verwachtingen van de consument. Bedrijven die hier niet snel genoeg op inspelen lopen de kans uit de markt te worden geconcurreerd.

Bedrijven moeten op het vlak van nieuw beschikbare technologieën up-to-date blijven en evalueren hoe deze van toepassing zijn in hun onderneming. Zebra Technologies presenteert drie trends die ondernemingen ondersteunen de juiste beslissingen te nemen, concurrerend te blijven en een concurrentievoordeel te behalen.

Ondernemingen die Internet of Things (IoT) omarmen, zullen eerder ‘intelligente bedrijven’ worden

Volgens Zebra’s tweede jaarlijkse Intelligent Enterprise Index is het aantal bedrijven dat wordt gedefinieerd als ‘intelligente onderneming’ in 2018 verdubbeld naar tien procent. Bedrijven hebben namelijk kunnen profiteren van opkomende IoT-strategieën die kritieke bedrijfsactiviteiten optimaliseren en de efficiëntie verhogen.

Onlangs heeft er een verschuiving plaatsgevonden naar een meer verbonden workflow op meerdere kanalen. Door ontwikkelingen op technologisch vlak in onder andere virtual reality (VR) en augmented reality (AR) zullen mensen steeds afhankelijker worden van de slimme apparatuur die hen omringt. Evoluerende technologie, zoals verbonden sensoren, digital twin-technologie, 5G en blockchain, helpt bedrijven gegevens real-time te verzamelen, weer te geven en te analyseren. Hiermee kunnen bedrijven effectief inspelen op zakelijke behoeften.

Het kunnen maken van real-time beslissingen en rechtstreeks kunnen reageren op de klant wordt steeds belangrijker. Het vastleggen van gegevens vertaalt zich naar bruikbare inzichten die leiden tot betere zichtbaarheid en uitvoering van analyses. Ondernemingen investeren in het uitrusten van hun winkelmedewerkers met tablets en mobiele computers die de klanttevredenheid verhogen en een naadloze winkelervaring kunnen genereren. Deze technologieën helpen bij het lokaliseren van de juiste producten, de beschikbaarheid van de voorraad controleren en de algehele online en offline winkelervaring verbeteren. In de transport- en logistieke sector kunnen AR en VR bijvoorbeeld worden ingezet tijdens het verzamelen van orders in het magazijn zonder daadwerkelijke fysieke interactie. Digitalisering staat ook centraal in andere sectoren, zoals de gezondheidszorg en de maakindustrie.

Automatisering gebaseerd op kunstmatige intelligentie (AI) verbeteren competenties

Ondernemingen proberen hun competenties betreffende kunstmatige intelligentie (AI) te verbeteren om zo een prestatievoordeel te kunnen bieden in een datarijke omgeving. Automatisering heeft zich namelijk in verschillende sectoren snel ontwikkeld met disruptieve technologieën zoals drones, robotica en autonome voertuigen en machines. Met deze ontwikkelingen worden geavanceerde automatiseringstechnieken ook mogelijk.

Organisaties gebruiken mobiele technologieën om medewerkers te voorzien van oplossingen en gegevens die de productiviteit verhogen en real-time beslissingen mogelijk te maken die zorgen voor een betere klantervaring.

De toepassing van AI en automatiseringstechnologieën nemen wereldwijd gestaag toe. Deze technologieën worden geïntegreerd in nieuwe of bestaande applicaties om menselijke workflows, interacties en besluitvorming te transformeren. De toepassingen breiden bestaande oplossingen uit en creëren dynamischere ecosystemen die zijn gericht op het verbeteren van de productiviteit van werknemers, het verhogen van de efficiëntie en het ontwikkelen van veiligere omgevingen.

Kleinere en bruikbare gegevens kunnen verbeterde real-time inzichten bieden

Naarmate de wereld complexer en meer datagedreven wordt, willen bedrijven op kostenbesparende manieren innoveren. Succesvolle ondernemingen van de toekomst zullen op real-time gegevens gaan vertrouwen om efficiënter en concurrerender te blijven.

Bedrijven proberen al jaren inzichten te verkrijgen uit ‘Big Data’, die ze dagelijks met grote hoeveelheden verzamelen en opslaan. In 2019 zullen de prioriteiten verschuiven naar ‘kleinere en bruikbare data’. Deze inzichten zijn onderwerpsgericht en kunnen bedrijven helpen problemen op te lossen en de gewenste resultaten te bereiken.

2D-barcodescanning wordt wereldwijd steeds meer geaccepteerd als de gewenste volg- en traceermethode. 70% van de totale verkoop van handheldscanners bestaat uit 2D in plaats van 1D. Bovendien blijft UHF RFID technologie zich verder uitbreiden; meer dan 10 miljard UHF RFID-tags zullen in 2019 worden gebruikt in de detailhandel, maak- en transportindustrie.

Bedrijven moeten beschikken over geïntegreerde data-oplossingen die het vastleggen van gegevens naar een hoger niveau tillen, real-time begeleiding kunnen bieden en analyses kunnen maken waarmee bruikbare inzichten voor besluitvorming kunnen worden gegenereerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht