Industry Wire

Triple IT introduceert digitaal sparen met Zhoof

Met de introductie van het nieuwe platform Zhoof steekt Triple IT het ouderwetse sparen met plakboeken in een modern, digitaal jasje. Zhoof brengt sparen naar de smartphone waarbij de persoonlijke interactie rondom het ruilen behouden blijft. The Voice Kids is het eerste merk dat Zhoof toepast met een app voor het gelijknamige televisieprogramma waarbij alles draait om het verzamelen van digitale Voicies.

 

Zhoof biedt het vertrouwde plezier van sparen dat we kennen van voetbalplaatjes maar dan via het gebruik van smartphone of tablet. Om het digitale sparen zo interactief en natuurlijk mogelijk te maken zijn verkregen plaatjes persoonlijk te ruilen of weg te geven. ‘Zhoofs’ verkrijg je door de speciale QR codes te scannen die te vinden zijn op posters, via online en social media kanalen of verwerkt in televisieprogramma’s. Naast de interactieve ervaring voor de eindgebruiker biedt Zhoof merken zo een nieuwe mogelijkheid om conversie te sturen.

 

Sparen 2.0

Zhoof introduceert een moderne variant van sparen, of zoals de bedenker Lex Koetzier van Triple IT het omschrijft:“Zhoof is Sparen 2.0. De smartphone is inmiddels de drager en interface van veel vormen van traditionele media. Sparen en ruilen deden we nog niet digitaal. Voor het ruilen moet je wel ‘net als vroeger’ je vrienden in levende lijve opzoeken. Persoonlijke interactie en onderhandelen is uiteindelijk ook het leukste aspect van ruilen.”

 

Het platform leent zich voor de ontwikkeling van stand-alone applicaties, zoals The Voice Kids, maar kan ook geintegreerd worden met bestaande spaarsystemen en concepten.
 Meer informatie over Zhoof is te vinden op www.zhoof.com

 

The Voice Kids

Met de nieuwe The Voice Kids applicatie die Triple IT heeft ontwikkeld in samenwerking met Talpa en RTL Nederland, kunnen fans zogenaamde ‘Voicies’ sparen. Voicies verschijnen als QR code in beeld tijdens de uitzending van The Voice Kids, op de website en via de sociale media kanalen Facebook en Twitter. Wanneer een spaarkaart vol is verschijnt de afbeelding van het speciaal voor The Voice Kids ontworpen poppetje Voicie. Met een volle spaarkaart kunnen vervolgens verschillende prijzen gewonnen worden.

 

Annemarieke Loderus, product development manager RTL Digital Media: “Kinderen groeien tegenwoordig op als digital natives, met de tablet in de hand. Entertainment past zich hierop aan. Waar hun ouders vroeger voetbalplaatjes spaarden in grote boeken, kan het hele gezin nu sparen met het device wat iedereen bij zich draagt: de smartphone.”

 

Download

De Zhoof app voor The Voice Kids is ontwikkeld voor iOS en Android, en gratis te downloaden in de App Store: 
https://itunes.apple.com/nl/app/the-voice-kids/id501302873?mt=8

Of in Google Play: 
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tvohkids.android&hl=nl

 

Over Triple IT

Triple IT is een Nederlands bedrijf, opgericht in 1998 door de vier huidige partners. Met een sterke achtergrond in technologie en een flinke dosis creativiteit ondersteunt Triple IT topmerken met vernieuwende oplossingen rondom internet en mobile. Van interactieve concepten tot app development en all round hosting. Triple IT heeft daarnaast meerdere productinnovaties op het raakvlak van media, content en technologie ontwikkelt, die onder meer via spin-offs Vinson en Mobile Viewpoint internationaal worden toegepast. Meer informatie over Triple IT is te vinden op www.triple-it.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht