Tritac ontwikkeld nieuwe webshop Unicef

Kostenreductie was de belangrijke motivatie voor het renoveren van de UNICEF webshop. De shop is nu overzichtelijker en sneller geworden. Bovendien blijft er, door het voorraadbeheer effectiever te stroomlijnen, meer geld over voor het werk van UNICEF zelf. De nieuwe webshop leent zich ook voor speciale consumentenacties, waardoor meer mensen doelgericht benaderd kunnen worden.
Tot nu toe fungeerden alle webshopsystemen los van elkaar. Database, servers en webshop werden met behulp van batchverwerking en uploads op elkaar afgestemd. Nu gaat er bij de online aanschaf van een product een signaal naar het ERP-systeem, waarna de nieuwe voorraadstand wordt aangepast. Dat is essentieel wanneer meerdere gebruikers gelijktijdig op de voorraad muteren. De voorraad wordt dus in alle systemen realtime bijgewerkt, waardoor UNICEF continu over betrouwbare voorraadsituatie beschikt.
Bijdrage aan programma’s
UNICEF Nederland biedt in de webshop diverse assortimenten aan, zoals ansichtkaarten, geboortekaartjes en cadeaus voor consumenten. Ieder najaar verschijnt een speciale collectie voor bedrijven. Klanten van de webshop leveren met hun aankoop een bijdrage aan de financiering van UNICEF-programma’s. Daarmee is de webshop een belangrijke bron van fondsenwerving.
De nieuwe webshop is ontwikkeld door Tritac; specialist in E-Commerce implementaties.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.