Industry Wire

Geplaatst door EP:Maxwell

Uitbreidingsstrategie ElectronicPartner krijgt vorm

ElectronicPartner is gestart met de ombouw van Maxwell-winkels volgens het EP:Concept. Vrijdag 27 mei opende de eerste winkel in de nieuwe stijl haar deuren, EP:Maxwell Echt.

De volledig vernieuwde winkel sluit aan bij de positionering van EP: en bevat een uitgebalanceerd assortiment en veel belevingselementen. De klant ontzorgen staat centraal. Het filiaal in Echt is voorzien van kwaliteitsmerken en vooruitstrevende productgroepen als 3D-printing, smart watches en activity trackers. Consumenten kunnen er tevens terecht voor extra EP:Services, zoals het nieuwe EP:Pasfoto Service. Net als in de andere winkels brengt het vertrouwde winkelpersoneel ervaring en deskundigheid mee. Zo was filiaalmanager Christian Weber onlangs 25 jaar in dienst.

Veranderd consumentengedrag

Met de opening van de eerste verbouwde winkel krijgt de uitbreidingsstrategie vorm. Deze sluit aan bij de veranderende behoefte van de consument. “De consument verandert en wij veranderen mee”, stelt Patrick van Tent, Directeur Marketing/Inkoop. Het EP:Concept onderscheidt zich in veel opzichten van andere winkels. Belevingselementen en een huiselijke sfeer maken de winkels uniek. Zo kan de klant producten zelf testen en kan hij een deskundig en professioneel advies verwachten om de beste keuze te maken.

“In 2020 vindt naar verwachting 30% van de verkopen online plaats; dat betekent dat 70% in de winkel zal worden verkocht. De winkel blijft in onze ogen een belangrijke rol spelen, nu en in de toekomst. Het shopconcept, het assortiment, presentatie, merkenkeuze en kleurstelling, dragen voor een belangrijk deel bij aan de winkelbeleving en daarmee aan de besluitvorming van de consument.”

Beleving en uitstraling

In een tijd dat veel retailers de deuren sluiten, kiest ElectronicPartner voor uitbreiding. De overname van de zestien Maxwell-winkels (inclusief het winkelpersoneel), per 1 maart, past in deze strategie. Met de overname is de retailorganisatie goed vertegenwoordigd in het zuiden van ons land. Van Tent: “De naamsbekendheid van Maxwell in de provincie is groot. Met de overname realiseren we (omzet)groei en vergroten we ons marktaandeel in Limburg. Daarnaast kunnen we hiermee onze ondernemers steunen en volume vasthouden.

“Maxwell stond voor ‘de laagste prijs’. Dat gaat veranderen. De positie van ElectronicPartner in de markt is gebaseerd op services en een persoonlijke benadering, daar ligt onze kracht. Daarbij is marktconformiteit het uitgangspunt. Wij geloven in winkels die toegevoegde waarde bieden. Winkels met beleving en een eigen uitstraling. ”

De komende maanden worden nog vijf EP:Maxwell winkels verbouwd. In 2017 volgen de overige winkels.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht