Uniek algoritme moet recruiters vervangen

De vraag naar goede marketeers neemt toe, terwijl het aanbod juist sterk afneemt. Inmiddels lijkt er een ware strijd gaande om de beste marketeer aan te nemen. En daarbij gaan matches nog te vaak fout, omdat er enkel een match is op basis van een CV. En niet op kernwaarden. Dat moet anders, dacht Dennis Veldhuis van online marketingbureau Bambuu.
Veldhuis kwam vervolgens met het concept ‘Marketinder’. “Vraag en aanbod samenbrengen in een tijd waarin alles en iedereen 24/7 ‘aan’ staat vraagt om een passende invulling” aldus Veldhuis. “Wij wilden een compleet nieuwe manier ontwikkelen waarmee het matchen van marketeer en potentiële werkgever veel eenvoudiger wordt.”
En dat matchen van kandidaat en werkgever gebeurt volledig digitaal. Gewoon via een app op de telefoon! “Onze app verschilt enorm met reeds bestaande apps van bijvoorbeeld Indeed of Randstad” legt Veldhuis uit. “Vandaag de dag zijn kernwaarden en persoonskenmerken een belangrijk element in de recruitment. Je wilt als marketeer en werkgever écht bij elkaar passen. Daar spelen wij met onze app uitgebreid op in.”
Algoritme bepaalt beste matches
Zowel kandidaat als werkgever geven een uitgebreid profiel op. Vervolgens zorgt het algoritme van de app er voor dat je als kandidaat enkel vacatures te zien krijgt waar je echt goed mee matcht en wordt dus voorkomen dat je niet na één sollicitatiegesprek wordt afgewezen op aspecten als kernwaarden. Dat scheelt ondernemers veel tijd aan irrelevante gesprekken én zorgt ervoor dat kandidaten zelfverzekerder het gesprek aan gaan.
“Het past volledig in de visie van Bambuu. We zien Marketinder dan ook echt als verlengstuk van onze organisatie. Zodra de basis voor een goede marketingaanpak staat, dient de uitvoering onderhouden te worden. Wij kunnen onze opdrachtgevers met Marketinder nu helpen aan de beste marketeer die er beschikbaar is. En dat voor slechts € 250 per match, want zonder match is Marketinder helemaal gratis. Zowel voor gebruiker als ondernemer. Win-win dus” aldus mede-oprichter Sietse Kingma.
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de app. De lancering voor Marketinder staat gepland voor half april.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.