Unit4 kondigt samenwerking met Microsoft aan

Unit4 gaat een strategische samenwerking met Microsoft aan. Die samenwerking zal de ontwikkeling van zelfsturende ERP-toepassingen voor dienstverlenende organisaties versnellen. Unit4 zet de technologie van het Azure PaaS-platform en Microsoft Office in op het eerder dit jaar aangekondigde People Platform. Hierdoor ontstaat een ERP-systeem dat zelf voorstellen doet dankzij patroonherkenning en machine learning waardoor en het aantal handmatige bewerkingen vermindert.

Unit4 en Microsoft stellen een ontwikkelingsteam samen dat zorgt voor een zo snel mogelijke doorvoer van vernieuwingen binnen Azure en Office op het People Platform van Unit4. De bedoeling is om contextuele informatie uit de business data van Unit4 en relevantie informatie uit Office 365, Office Delve, email, calendar en Yammer te verzamelen. Hierdoor zijn zeer waardevolle analyses te vervaardigen.

• Zakelijke dienstverleners zijn zo in staat om een analyse van historische gegevens te combineren met voorspellende analyses. Hierdoor ontstaat inzicht welke projecten rendabel genoeg zijn om op in te tekenen.
  • Publieke organisaties kunnen onder meer fraudedetectie op factuurbetalingen realiseren dankzij geavanceerde patroonherkenning en machine learning.
  • Charitatieve instellingen hebben mogelijkheden om het donatiegedrag beter monitoren en donoren effectiever benaderen.

Traditionele ERP-software bevat niet-intuïtieve formulieren; de gebruiker moet alle data zelf nog ingeven, wat zorgt voor fouten en frustraties. Een zelfsturende ERP-oplossing maakt de verzameling van gegevens heel wat eenvoudiger, door gebruik te maken van voorspellende analyses. De gebruiker ontvangt zo waardevolle informatie en hoeft minder in te voeren omdat de formulieren al vooringevuld zijn, gebaseerd op eerdere handelingen. Er is enkel controle nodig aan de hand van het beantwoorden van Ja-Nee validatievragen.  Dit resulteert in betere gebruikerservaring van desktops tot wearables. De architectuur van Unit4 sluit nauw aan bij Azure’s IaaS en PaaS aanbod. Met .Net-technologie in de kern is cross-platform integratie te realiseren.

José Duarte, CEO van Unit4: “Microsoft en Unit4 delen een lange geschiedenis op het gebied van productiviteitsverbetering. De samenwerking zal de vernieuwingen enorm versnellen en zelfsturende ERP realiseren. Net zoals een zelfrijdende auto, zorgt een zelfsturende ERP-oplossing voor de uitvoering van taken die de technologie beter kan doen. Mensen hebben zo hun handen vrij voor de uitvoering van taken die technologie nog niet kan oplossen. De gecombineerde kennis van Unit4 en Microsoft zal een nieuwe standaard zetten voor bedrijfsapplicaties voor dienstverlenende ondernemingen.”

Azure voorkeursplatform publieke clouddiensten
Unit4 zet Azure als voorkeursplatform in voor publieke clouddiensten. Microsoft’s aanpak van cloud-implementaties op Azure en de Cloud Your Way-methodologie van Unit4 biedt klanten de flexibiliteit om hun applicaties te draaien in de publieke en private clouds. Dit zijn belangrijke componenten en het fundament van deze samenwerking. Beide organisaties hebben een hybride computing-omgeving die de straks de standaard IT-omgeving wordt in het bedrijfsleven. De samenwerking met Microsoft biedt klanten van Unit4 uiterst schaalbare mogelijkheden voor hun IT en de flexibiliteit en aanpasbaarheid ze nodig hebben om hun bedrijf te runnen zonder onderbreking.

Nicole Hersjowitz, Senior Director of Product Management, Microsoft Azure: “De zakelijke applicaties en het People Platform maken van Unit4 een strategisch bedrijf voor ons om mee samen te werken in het realiseren van een zelfsturend ERP. We zijn erg enthousiast over deze samenwerking, omdat we hierdoor sneller kunnen innoveren in de cloud en dat is belangrijk voor onze klanten.”

Unit4 is een toonaangevende leverancier van bedrijfssoftware voor dienstverlenende organisaties. Met ruim 4000 medewerkers wereldwijd genereert Unit4 een jaarlijkse omzet van meer dan 500 miljoen euro. Unit4 levert ERP, branchegerichte en best-in-class applicaties. Duizenden organisaties uit sectoren als zakelijke en publieke dienstverlening, onderwijs, non-profit, vastgoed, groothandel en financiële dienstverlening werken met business software van Unit4. Unit4. In business for people.

Voor meer informatie: http://www.unit4.nl, Twitter @Unit4_NL en LinkedIn.