Geplaatst door ValueBlue

ValueBlue krijgt 2 miljoen groeigeld van Newion

UTRECHT / AMSTERDAM, 20 juni 2019 – ValueBlue, de SaaS leverancier die het succes van haar klanten vergroot door relaties tussen data, IT en business inzichtelijk te maken, kondigt vandaag aan dat het een financiering van twee miljoen euro heeft ontvangen van Newion.

Missie van ValueBlue is organisaties wereldwijd real-time de up-to-date stuurinformatie te bieden die zij nodig hebben om snel, eenvoudig en structureel hun doelen te bereiken.

De ruim 100 tevreden klanten van ValueBlue spelen sneller in op kansen en ontwikkelingen, besparen op kosten door een betere IT-inzet, innoveren continu door zich op data te baseren, en werken aan commitment met steeds actuele managementinformatie van hoge kwaliteit.

Jelle Visser, business development & marketing manager ValueBlue: “Wij zijn blij met de kapitaalinjectie van Newion en zullen hiermee de groeiende klantvraag in de Benelux en Noord-Amerika invullen. Op dit moment hebben we met onze oplossing BlueDolphin weinig concurrentie. We willen dus graag snel doorontwikkelen en onze marktpositie in de Benelux en Amerika verder versterken.”

Patrick Polak, oprichter en managing partner van Newion: “Wij zien paralellen met onze andere enterprise SaaS investeringen die internationaal succesvol zijn. Mede dankzij de eenvoud van haar oplossing kunnen klanten van ValueBlue hun digitale transformatie versnellen.”

Over ValueBlue

ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, het SaaS-samenwerkingsplatform dat het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart brengt.

BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeterinformatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages.

BlueDolphin werkt simpel, zodat alle medewerkers van de organisatie het kunnen gebruiken als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo wordt de organisatie effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht en er zijn momenteel 40 medewerkers werkzaam. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC. Internationaal wordt BlueDolphin gebruikt door onder meer FIS Global en Superior Tank.

Over Newion

Newion richt zich op Europese business-to-business software start-ups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect en APICBASE, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.