Industry Wire

Geplaatst door Vandebron

Vandebron klanten geven het groene voorbeeld in nieuwe online campagne

Amsterdam, 18 december – In lijn met haar missie om zo snel mogelijk over te stappen op 100% groene energie, lanceert Vandebron de campagne Het Groene Voorbeeld. Deze nieuwe online videoserie, intern ontwikkeld in samenwerking met productiebedrijf Wefilm, laat zien hoe 13 echte vandebronners – en kat Dino – met kleine, dagelijkse acties bijdragen aan gedragsverandering en een duurzamere wereld.

De video’s zijn in een documentaire stijl gemaakt met Dennis Lubbers van Wefilm en tonen hoe Vandebron-klanten met simpele, maar impactvolle stappen het verschil maken. Denk aan het uitzetten van onnodige apparaten, bewust omgaan met energiegebruik, of de eco-stand toch wat vaker gebruiken. De korte clips worden afgestemd op het dagdeel en tijdstip waarin kijkers zich bevinden, om zo bewustwording te vergroten én praktische tips te geven voor het dagelijkse leven.

Videoreeks: https://www.youtube.com/playlist?list=PLI0INhoJAIiz_dkIQMsVN9Q5UHQtWm1NN

“Als merk willen we laten zien hoe je vooruit kan.” zegt Rolf de Rode, Campagne Lead bij Vandebron. “Deze campagne brengt dat tot leven door de focus te leggen op al de kleine groene handelingen – bewust of onbewust. Dat maakt vandebronners uniek, maar laat ook hun gedeelde overtuiging zien. Zo maken ze samen het verschil, en dat willen we inspirerend én toegankelijk maken.”

De campagne Het Groene Voorbeeld bouwt voort op Vandebron’s campagne “Voor wie vooruit wil”. Waar eerder de kracht van de collectieve groep van 200 duizend vandebronners centraal stond, richt deze serie zich op de individuele acties die samen een beweging creëren. Door in te zoomen op het dagelijkse leven van klanten wordt de boodschap persoonlijker en concreter, zodat kijkers worden geïnspireerd om zelf ook het groene voorbeeld te volgen.

https://vandebron.nl/groene-voorbeeld

Credits
Merk: Vandebron
Klantverantwoordelijk: Ilse van Loon, Rolf de Rode
Creatie: Rolf de Rode, Patrick van Haperen
Productiemaatschappij: Wefilm
DOP / Director: Dennis Lubbers
Executive Producer: Beau van Assem
Producer: Joris Hoevenberg
Best boy: Daan Rooijakkers
Online media: Springbok

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht