Industry Wire

Geplaatst door Vandebron

Vandebron luidt tweede hoofdstuk van de energietransitie in

Amsterdam, 8 december 2022 – Vandaag lanceert het missiegedreven Vandebron een nieuwe merkcampagne waarin hun rol als GreenTech pionier in de energiemarkt centraal staat. Zij gaan de belangrijkste uitdaging in de energietransitie aan om Nederland op elk moment van groene stroom te kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt. Met de campagne – gemaakt in samenwerking met WeFilm – wil het duurzame energieplatform consumenten bewust maken dat slimme technologie een sleutelrol gaat spelen in de nabije toekomst om 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar te maken.

Balans in vraag en aanbod
Het afgelopen jaar heeft de energiemarkt voor vele uitdagingen gestaan. De energiecrisis heeft blootgelegd dat we nog altijd veel te afhankelijk zijn van fossiele energie. De noodzaak om over te gaan naar duurzame bronnen is groter dan ooit. Naast het aanbieden van groene stroom is het balanceren van het elektriciteitsnet – het afstemmen van vraag en aanbod – dé uitdaging waar Vandebron nu op inzet om de energietransitie te versnellen. Op momenten dat de zon veel schijnt of de wind hard waait, kan een overschot aan groene energie ervoor zorgen dat het landelijke net overbelast raakt. Tegelijkertijd zijn we vaak nog afhankelijk van fossiele brandstoffen om aan onze energievraag te voldoen. “Zonde natuurlijk, want de groene energie die er is moeten we volop benutten. Daarom richten we ons bij Vandebron op slimme oplossingen om het energienet beter te balanceren, zodat – in de nabije toekomst – de vraag naar energie naadloos aansluit op het aanbod groene energie”, aldus Arno van den Berg, Chief Technology Officer bij Vandebron. Dit vergt niet alleen een verandering van de energiemarkt, maar ook een aanscherping van de positionering van het duurzame energieplatform naar GreenTech pionier. “Onze missie vraagt ons om versneld met slimme technologische oplossingen te komen om de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt, op te kunnen lossen”, aldus Van den Berg.

Op ieder moment voorzien van groene energie
Met de nieuwe campagne – die uitlegt waar Vandebron zich komende de periode op gaat richten – luiden zij het tweede hoofdstuk van de energietransitie in; 100% groene energie, ook 100% van de tijd beschikbaar maken. In de video, die ontwikkeld is in samenwerking met creatief bureau Wefilm en Jennifer Hoffman als voice-over, heeft de opwek, de opslag en het juiste moment van gebruik van duurzame energie de hoofdrol. “We willen visueel laten binnendringen wat een van de grootste uitdagingen is in de energietransitie. Wat heb je aan zonnepanelen in de nacht? En wat heb je aan windmolens als het niet waait? Dit is het onderwerp dat Vandebron wil agenderen en waarop ze op innoveren, om zo voorop te lopen in de transitie”, aldus Roel Welling, Creative Director van Wefilm.

Foto: Bram Schilling
Creditlijst
Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils
Concept: Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Marius Gottlieb & Janna Stolp
Strateeg: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Lennart Verstegen
Productie: Joris Hoevenberg
Post-productie: Colin van Drie
Geluid: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Foto: Bram Schilling
Edit: Patrick Schonewille
Grading: The Compound

Over Vandebron
Vandebron is in 2014 opgericht om de energiemarkt eerlijker, duurzamer en transparanter maken. Het bedrijf heeft als missie: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland. Dit doen zij door 100% groene energie, opgewekt door Nederlandse producenten, beschikbaar te maken voor consumenten. Door de inzet van slimme technologie werken ze toe naar het 100% van de tijd beschikbaar maken van deze groene energie. Inmiddels zijn ruim 325 energiebronnen en 180.000 klanten aangesloten op het platform. Sinds 2017 biedt Vandebron tevens elektrisch rijden diensten aan, zoals een laadpas, laadpaal en Slim laden. Sinds januari 2020 is Vandebron onderdeel van Essent. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie zie www.vandebron.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht