Industry Wire

Geplaatst door Twenty

VELUX laat de magie binnen met een nieuw merkplatform

Deze nieuwe campagne van Twenty uit Kopenhagen gaat over de magie die ontstaat wanneer we de sterrenhemel in onze huizen en levens uitnodigen.

De nieuwe campagne voor VELUX (de Deense fabrikant van dakramen en innovatieve raamoplossingen voor in huis) wil mensen helpen het potentieel te ontdekken dat in hun huizen verborgen zit. VELUX inspireert hen om omhoog te kijken.

De campagne is gecreëerd door het Deense bureau Twenty. The magic is here. Let it in wordt geleid door Starstruck, een prachtig gemaakte film die het verhaal vertelt van de liefde van een kleine jongen voor het universum. Voor de zevenjarige Edvin is er niets mooier dan de ruimte; de sterren doen hem denken aan zijn vader. Ook op school vindt hij het moeilijk om zich te concentreren op iets anders dan de mysteries van het heelal en het plafond van zijn slaapkamer, dat bedekt is met gloeiende sterren en planeten. Op een dag besluit zijn moeder dat het tijd is voor een grote verandering – ze vervangt de lichtgevende sterren door een VELUX dakraam. Deze daad van liefde brengt moeder en zoon samen in een magisch moment onder de sterrenhemel.

De authentieke toon van de film, die werd geregisseerd door Louise Wachtmeister via Camp David, vormt een verfrissend contrast met de mierzoete seizoenscampagnes die tijdens de feestdagen de boventoon voeren. De combinatie van casting, muziek en een verhaal staan open voor interpretatie en wakkert subtiel de emotie aan – die het publiek vervult met een kinderlijke nieuwsgierigheid en verwondering.

Bekijk ‘Starstruck’ hier https://www.youtube.com/watch?v=S9YMrJiFwww

We hebben hard gewerkt aan een strategie die VELUX onderscheidt van meer traditionele raamoplossingen. Wie omhoog kijkt, ziet de dingen met een frisse blik en doet een voorzichtige poging zichzelf los te maken van verwachtingen en conventies. Dat is wat er nodig is om echt te begrijpen hoe magisch het kan zijn om elke avond onder een sterrenhemel in slaap te vallen. Het concept van de film is gebaseerd op een inzicht van de Zweden. “In dit land worden we omringd door prachtige natuur en een hemel die zowel vallende sterren als noorderlicht biedt. Met VELUX dakramen kun je die magie in je huis binnenlaten”, zegt Farah Dib, creatief directeur en mede-eigenaar van Twenty.

Deze campagne markeert het eerste werk van Twenty voor dit dakvenster-merk, dat een van de grootste Deense bedrijven is en actief is in 35 landen.

“We waren op zoek naar een bureau dat ons kon helpen bij het ontwikkelen van een langetermijnstrategie om de positie van VELUX in nieuwe markten veilig te stellen. Twenty heeft niet alleen een sterk strategisch inzicht laten zien en een platform ontwikkeld dat op alle juiste knoppen drukt, maar ze hebben door eerdere cases ook laten zien dat ze begrijpen hoe ze sterke merken moeten bouwen met creatieve, treffende oplossingen. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking ons kan helpen onze ambities voor de komende jaren waar te maken”, zegt Christian Vilgaard Thomsen, Senior Marketing Director voor Noord-Europa.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht