Industry Wire

Geplaatst door Venuesuite

Venuesuite lanceert boeking widget om meeting venues & hotels te helpen meer directe boekingen te ontvangen via hun eigen website.

De pandemie heeft de hospitality branche hard getroffen. Gelukkig is de weg naar herstel ingezet met onder andere de afschaffing van de anderhalvemeterregel. Om meeting venues en hotels te ondersteunen bij het herstel, introduceert Venuesuite de website boeking widget. Met deze boeking widget kunnen venues via hun eigen website gemakkelijk online geboekt worden voor bijeenkomsten. Zonder tijdrovende offertetrajecten.

De trend dat opdrachtgevers meer last-minute en voornamelijk via online kanalen willen boeken, is door de pandemie in een versnelling gekomen. En daar liggen mooie kansen voor locaties om op in te spelen.
Opdrachtgevers willen namelijk niet meer onnodig lang hoeven te wachten op uitgewerkte offertes en verwachten naast een snellere response, nu ook buiten de standaard kantoortijden, inzage in prijzen en beschikbaarheid. Door de boeking widget op de eigen website te plaatsen, kan een locatie haar opdrachtgevers nu zelfstandig een aanvraag laten plaatsen door een ruimte te selecteren inclusief de gewenste catering, audiovisuele middelen en extra’s.

“Naast het omzetverlies door Covid-19 vormt de krapte op de arbeidsmarkt een extra uitdaging voor locaties richting herstel. Door het ontwikkelen van de boeking widget willen we locaties helpen om meer boekingen te ontvangen, zonder dat dit extra FTE’s hoeft te betekenen.”
Ralph van Hooijdonk (Founder Venuesuite)

Wat voorheen soms dagen kon duren, is nu via de boeking widget binnen een paar minuten geregeld. Hierdoor is het boeken van een locatie voor een zakelijke bijeenkomst nu net zo makkelijk als het boeken van een Airbnb. Met direct contact tussen locatie en opdrachtgever.

Hiermee kan een locatie zich natuurlijk onderscheiden in de markt. Maar er is nog een voordeel; het bespaart de locatie zelf ook veel tijd aangezien er via de boeking widget enkel nog kant-en-klare-aanvragen binnenkomen. Doordat de opdrachtgever zelf zijn of haar digitale offerte samenstelt, kan een locatie zodoende tijd en resources, die normaliter in het opstellen van offertes gaan zitten, in andere kerntaken steken.

“Als we geen boeking widget zouden hebben dan zouden we meer tijd besteden aan het maken van offertes. De tijd die we nu daarmee besparen kunnen we besteden aan details en bovendien ondersteuning bieden aan onze gasten.”

Annika Jacobs (Account & Event Specialist Pillows Hotels)

Jouw locatie ook binnen 48 uur online boekbaar?
Meld jouw locatie dan nu aan vóór 15 oktober 2021 om zonder up-front investering gebruik te maken van de booking widget. Er is tijdelijk géén set up fee van toepassing en de widget zal gratis blijven totdat de eerste boeking is ontvangen en de toegevoegde waarde van de widget dus bewezen is. Het customer success team van Venuesuite neemt bovendien het werk voor je uit handen en zorgt ervoor dat jouw locatie binnen 48 uur live staat en via de eigen website boekbaar is.

Locaties kunnen zich via deze link aanmelden voor de gratis trial en lezen wat onze klanten over de booking widget zeggen:
http://onlinebookingwidget.venuesuite.com/online-booking-widget

Over Venuesuite:
Venuesuite is een Nederlands Software-as-a-Service bedrijf gespecialiseerd in venue boeking & management software voor meeting venues en hotels. Venuesuite heeft als missie om venues te helpen de beste online boeking ervaring te kunnen bieden voor zakelijke meeting- en event organisatoren. Door de interne processen en externe communicatie met behulp van slimme software efficiënter vorm te geven, realiseren venues tijdwinst in hun offertetrajecten en genereren zij meer omzet door hogere (online) conversie.

Venuesuite werkt samen met 1000+ meeting venues, independent hotels en hotelketens in de Benelux. Venuesuite heeft in 2021 als finalist bij de Hotel Tech Awards, de tweede prijs gewonnen in de meeting & event tech categorie: Best Group Sourcing & RfP solution. Deze award, ook wel bekend als de “Grammy voor Hotel Tech”, selecteert winnaars op basis van klantreviews over gebruiksvriendelijkheid en customer service.

Via deze link meer over de Hotel Tech Awards::
https://hoteltechreport.com/news/2021-hta-pr

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht