Verfwebwinkel specialiseert zich in buitentoepassingen

Verfwinkels bestaan natuurlijk al jaren in allerlei verschillende soorten en maten. Ook online worden steeds meer onderneming opgezet. Onderscheiden is dan natuurlijk van groot belang. Nieuwkomer Beitz.nl doet dit op een eigen manier, door de focus te leggen op buitentoepassingen van verf, beits en olie brengen zij hun producten aan de man in heel België en Nederland.
Eigenaar Luuk Vink vertelt: “ Wij zagen kansen in de markt van olie en beits voor buitentoepassingen. Hierbij moet men denken aan gevelverf en schuttingbeits tot hardhoutolie voor vlonders. Tijdens mijn afstuderen bij Houthandel Gadero viel mij op dat er weinig echte kennis is over hoe je hout buiten goed moet behandelen, terwijl dit juist heel belangrijk is. Hier heb ik me afgelopen 12 maanden dan ook helemaal in verdiept. Met blogs en video’s probeer ik deze kennis over te brengen op de klant. We hebben daarbij gekozen voor een breed scala aan merken van Lacq tot Cetabever en van Woodstain tot Koopmans. Doordat veel mensen thuis zitten door Corona hebben we de markt mee. Heel veel mensen zijn aan het schilderen geslagen. We proberen deze klanten zo goed mogelijk op weg te helpen. ”
Het idee ontstond in 2019 en de onderneming opende haar virtuele deuren in de winter van dat jaar. Dat betekend dat de echte handel nog even uit bleef, want het is natuurlijk een seizoensgebonden product. De focus is dan ook eerst gelegd op de website. Het idee is, dat uitgebreidere uitleg in de vorm van video’s en blogs de klant moet helpen bij het maken van een beslissing. “Juist op het gebied van advies heeft de bouwmarkt vaak nog de voorkeur voor doe-het-zelvers. Wij proberen dit tegen te gaan door een unieke website te maken met alles wat de klant nodig heeft.”
Zo update de site dagelijks de weersverwachting voor de komende dagen en wordt aangegeven of het mooi schilder weer wordt. Daarnaast wordt er hard gewerkt om zoveel mogelijk filmpjes op de site te zetten met uitleg over bepaalde producten en klussen. Want mensen kijken steeds meer en lezen steeds minder. Volgens Beitz heeft dit de toekomst. “We zijn er waarschijnlijk nog vroeg bij, verwacht wordt dat online doe-het-zelfzaken alleen maar gaan groeien. Dan hebben wij hopelijk al een voorsprong.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.