Geplaatst door BSI Group

Vernieuwde merkidentiteit BSI verduidelijkt kern dienstverlening

“Onze beslissing om de merkidentiteit van BSI op te frissen komt voort uit de natuurlijke evolutie van onze business”, zegt Howard Kerr, Chief Executive van BSI. “De snelle groei van onze organisatie zorgt ervoor dat we zorgvuldig nadenken over de kern van onze dienstverlening die BSI aantrekkelijk maakt voor klanten wereldwijd. Uit een uitgebreid onderzoek onder 10.000 klanten, prospects en medewerkers, kunnen we concluderen dat wij dag in dag uit bijdragen aan het perfectioneren van bedrijfsprocessen. Door certificering hebben onze klanten meer inzicht in risico’s, processen en verbeterkansen en worden ze in staat gesteld om duurzame groei te realiseren.”

Ondanks het groeiende aantal bedrijven dat gebruikt maakt van de dienstverlening van BSI, bestaat het misverstand dat hun producten en diensten enkel in te zetten zijn bij grote organisaties.
Kerr zegt hier het volgende over: “Niets is minder waar. BSI biedt oplossingen voor bedrijven van elke omvang en middelen om de uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd aan te pakken. Vooral het MKB is er steeds meer bij gebaat om een professionaliseringsslag te maken met onze certificeringen.“

Uit klantonderzoek blijkt ook dat 75% van de bedrijven die een ISO-9001 norm hebben aangenomen, een verbeterd niveau van klanttevredenheid en -loyaliteit waarnemen, evenals een kostenbesparing van 44% *.

Over BSI
BSI ontwikkelt standaarden die organisaties helpen continuïteit in bedrijfsprocessen te waarborgen en risico’s te beperken. BSI onderhoudt meer dan 30.000 normen, ontwikkelt meer dan 2.000 normen per jaar en is auteur van een groot aantal van de meest gebruikte normen wereldwijd. Met 66.000 klanten in 147 landen, beschikt BSI over de benodigde expertise die ondernemingen nodig hebben om groei te kunnen realiseren.

Hoe ziet BSI de toekomst?
“De wereld van vandaag stroomt over van informatie, maar er wordt onvoldoende gebruik van gemaakt”, zegt Scott Steedman, BSI Director of Standards. “We streven er naar om standaardisatie van processen zo vroeg mogelijk in de cyclus te integreren. Standaarden zijn tenslotte het fundament waarop het succes van een organisatie leunt en essentieel voor het realiseren van ambities.”