Geplaatst door Viadesk

Viadesk en Flavour integreren gamification in social intranet

Amsterdam, 20171027 — Viadesk Social Intranet en Gamebedrijf Flavour kondigen een verregaande samenwerking aan. Op basis van een succesvolle researchfase hebben beide Amsterdamse bedrijven besloten een partnership aan te gaan om verder te bouwen aan een gepersonificeerde en middels game mechanismen activerende werkomgeving. Organisaties zijn hiermee in staat om culturele en gedragsmatige verandering te beïnvloeden en het gebruik van social intranet voor iedere gebruiker persoonlijker en relevanter te maken.

Gamification is het toepassen van gamedenken en gametechnieken in niet-game omgevingen. Spelelementen worden ingezet om gebruikers te motiveren en hun ervaring te verrijken. Het is een effectief middel om gedrag van medewerkers te beïnvloeden en te sturen op de intrinsieke motivatie.

Games zetten mensen in beweging

Emily Jacometti, CEO van Flavour: “Gamification is één van de krachtigste middelen om mensen te bewegen. Maar kunnen we game mechanieken ook inzetten om gebruikers van een social intranet leuker, efficiënter en succesvoller te laten samenwerken, waarbij we de kwaliteit verbeteren van de producten en diensten die zij samen ontwikkelen en leveren? Met die vraag zijn Viadesk en Flavour in 2016 een traject gestart dat geleid heeft tot een vernieuwde visie op social intranet en de digital workspace.”

Prestaties van gebruikers en organisaties verbeteren

Mujibor de Graaf, algemeen directeur en oprichter van Viadesk, ziet in de samenwerking met Flavour een logische stap in het proces om de nieuwe manier van werken binnen organisaties te faciliteren. “Wij zoeken steeds naar slimme en duurzame oplossingen die de prestaties van gebruikers en organisaties verbeteren. Daarbij draait alles om verbinding, om de onderlinge communicatie die op het platform plaatsvindt. Die is zeer bepalend wil je een succesvolle samenwerking tot stand brengen. Door het inzetten van game mechanics bieden wij organisaties een digitaal platform waarbinnen gebruikers zichzelf kunnen motiveren en waarbij zij hun motivatie met anderen delen. Bij Viadesk voelen wij ons verantwoordelijk voor een succesvolle implementatie, onboarding én gebruik van het social intranet. Samen met Flavour kunnen wie hier nog beter invulling aan geven.“

Noot voor redacties:

Over Viadesk
Viadesk werd 20 jaar geleden opgericht en groeide sindsdien uit tot een volwaardig social intranet in de cloud, bereikbaar via PC, mobiel en tablet. Via het platform werken collega’s eenvoudig en veilig met elkaar samen door op een centrale plek documenten te delen, te discussiëren, te netwerken en aan projecten te werken. Met vestigingen in Amsterdam en Keulen heeft Viadesk zo’n 200.000 gebruikers in zowel de profit- als non-profitsector. Klanten zijn onder andere De Gemeente Amsterdam, ABN Amro, Koninklijke Boom uitgevers, Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung (DGUV), Ministerie van Veiligheid en Justitie, GGD Zuid-Limburg, Provincie Zeeland en VNG. Kijk voor meer informatie op www.viadesk.nl

Over Flavour
Flavour creëert impact en draagt bij aan een betere wereld door inzetten van gamification. Flavour lost complexe maatschappelijke problemen op en zet gaming in om op lange termijn kennis over te dragen en gedrag te veranderen. Binnen organisaties zet Flavour gaming in om te zorgen dat medewerkers op een speelse manier problemen oplossen, in dialoog gaan, en actief bezig gaan met moeilijke onderwerpen zoals compliance en verandermanagement. Gaming helpt gedrag blijvend te veranderen, effectief kennis over te dragen en in een wereld die snel verandert processen te versnellen. Op wereldniveau zet Flavour gaming in voor het creëren van gelijke kansen, toegang tot onderwijs voor iedereen en autonoom leren.