VIOOH optimaliseert inkoop en inzet van digitale buitenreclamecampagnes

Het geautomatiseerde platform VIOOH brengt vele voordelen, waaronder een transparant afrekenmodel gebaseerd op het aantal impressies en optimalisatie van campagnes door zichtbaarheid op de juiste plek en tijd.
VIOOH Content
Iedereen wil de juiste content op de juiste plek, op de juiste tijd, voor het juiste publiek. Digitale buitenreclame maakt het mogelijk beter aan te sluiten op de belevingswereld van de voorbijgangers. Douwe Egberts brengt het liefst een campagne onder de aandacht in de vroege ochtenduren, maar een merk als Desperados is liever zichtbaar wanneer het tijd is voor een borrel op de vrijdagavond. Met een contentmanagementsysteem (CMS) binnen VIOOH is het mogelijk om op simpele wijze content in te plannen en bij te werken op basis van locatie, dag van de week, tijdstip, evenementen en meer. Het inladen van content kan op verschillende manieren, waaronder HTML5.
Zelfs aanpassingen bij weersomstandigheden zijn het met systeem gemakkelijk in te boeken. Zo wordt een zonnebrandmerk op geautomatiseerde wijze zichtbaar bij hoge temperaturen. Het controleren van de uitingen voordat deze te zien zijn op straat is door middel van dit systeem ook eenvoudiger en zo is mogelijk advies voor verbetering sneller bij de adverteerder.
VIOOH Automation
VIOOH versterkt het vermogen te voldoen aan de hedendaagse verwachtingen en wensen van klanten, merken en bureaus. Met het nieuwe systeem worden campagnes nog meer naar wens van de adverteerder samengesteld. Gerichter adverteren, sneller adverteren en overzichtelijker adverteren. Visuele tools maken direct duidelijk welke ruimte nog beschikbaar is. Daarnaast biedt deze gebruiksvriendelijke tool de klanten ook direct een rapportage aan van de ingekochte Buitenreclame. Denk hierbij aan de specifiek ingekochte locaties, maar ook het aantal impressies en de share of time gedurende de campagne.
Vanaf heden rekenen we onze digitale objecten af op basis van impressies: CPM. Kosten per 1.000 contacten, waarbij als basis voor deze contacten de ‘opportunity to see’ wordt gehanteerd. Met deze berekenmethode wordt ook bij de Buitenreclame het aantal personen dat met een reclame-uiting wordt geconfronteerd belangrijker dan het aantal reclame-uitingen dat wordt verspreid.
Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux
Het huidige VIOOH-systeem zorgt voor een afrekensysteem waarbij digitale buitenreclame te verkopen is naar het aantal impressies. Adverteerders in de spits rekenen zo bijvoorbeeld meer af dan adverteerders midden in de nacht. Voorheen werden digitale campagnes ingekocht op basis van het aantal uur.
VIOOH Exchange
Het aanbod van JCDecaux is vanaf nu ook programmatic in te kopen via VIOOH Exchange. Een klantgerichte voorziening als deze is een technologisch hoogstandje – met de ontwikkeling is JCDecaux al ruim drie jaar bezig. Samen met Sage+Archer als launching partner, zet JCDecaux hiermee een primeur in de markt.
“De koppeling met VIOOH geeft onze klanten de mogelijkheid om de digitale inventory van JCDecaux programmatic in te kopen op elke gewenste tijd en locatie.”
Tim Markestein, Head of Client Success Sage+Archer
Naast Sage+Archer werkt JCDecaux met nog 12 andere DSP partijen. VIOOH voldoet volledig aan de AVG. Het platform zal daarom altijd strikt de wet- en regelgeving opvolgen voor bescherming van persoonsgegevens om zo burgers en gebruikers te beschermen.
Al met al, meer flexibiliteit, controle, efficiëntie en transparantie. Koop zelf vandaag nog programmatic in via VIOOH Exchange en uw vertrouwde DSP. Voor meer informatie over VIOOH en digitale propositie kunt u contact opnemen met Marc Bergers.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.