Geplaatst door Visa Nederland

Visa geeft wereldwijd 1 miljard tokens uit

Visa Inc. (NYSE:V) laat weten dat het wereldwijd meer dan 1 miljard tokens heeft uitgegeven via Visa Token Service (VTS). Een belangrijke mijlpaal voor deze innovatie die e-commerce en mobiel betalen (bv. de ‘Pay’ Wallets van verschillende dienstverleners) helpt te versnellen door betalingen veiliger en makkelijker te maken. Visa Token Service vervangt het 16-cijferige Visa-accountnummer van een kaarthouder door een veilige token waardoor het onderliggende kaartnummer beschermd wordt tegen fraudeurs.

In oktober 2019 rondde Visa de overname af van het token-bedrijfsonderdeel van Rambus, dat gevestigd is in Rotterdam. Sindsdien heeft dit bedrijfsonderdeel de naam Token ID. Het stelt Visa in staat om de mogelijkheden van tokens uit te breiden en de techniek niet alleen op Visa kaartbetalingen toe te passen, maar ook op betalingen met andere middelen. Hiermee maakt Visa nog meer transacties veiliger en makkelijker. De token-technologie is nu beschikbaar voor meer retailers, financiele instellingen en vervoersbedrijven dan ooit.

“De massale verschuiving naar digitaal en online onderstreept de noodzaak van een gemakkelijke en veilige e-commerce, en daarom hebben we zo’n toename gezien van het aantal tokens dat door Visa Token Service wordt uitgegeven,” zegt Ansar Ansari, senior vice president, digital payment products bij Visa. “In de afgelopen 12 maanden alleen heeft Visa meer dan 680 miljoen tokens uitgegeven, en we zijn blij dat we onze mogelijkheden nog verder kunnen uitbreiden om nog meer soorten digitale transacties te beveiligen – zelfs die niet met een Visa kaart worden uitgevoerd.”