Geplaatst door VisionDirect

VisionDirect neemt drie bedrijven over en verwerft nummer 1-positie onlineverkoop

Amsterdam, 25 januari 2018 – VisionDirect, online retailer van contactlenzen, viert zijn twintigjarig bestaan met de overname van drie bedrijven. Het van oorsprong Engelse bedrijf heeft onlangs LensWay, Lenson en Yourlenses geacquireerd en verwerft daarmee binnen het onlinesegment de nummer 1-positie in Neder-land. De overname zorgt voor een verwachte omzetstijging van meer dan tachtig procent, wat past binnen de groeistrategie en de ambitie om de Nederlandse markt te veroveren door lenzen en lenstoebehoren voor iedereen eenvoudig en snel verkrijgbaar te maken.

Goede klantenservice is voor VisionDirect leidend. Zo biedt het bedrijf niet alleen oogverzorgingsproducten, zoals oogdruppels tegen droge ogen, oogvitamines en producten om de ooghygiëne te verbeteren, maar verschaft het op de website ook informatie en tips over het gebruik ervan. Vanwege de groei en het toegenomen aantal bestellingen heeft de organisatie de openingstijden verruimd en is de klantenservice nu ook zaterdags bereikbaar. Daarmee staat er nu zes dagen per week een team van opticiens en gekwalificeerde servicemedewerkers klaar om klanten te adviseren en om hun vragen te beantwoorden. Op Trustpilot krijgt het bedrijf van klanten een 9 voor de service.

Ander speerpunt van de organisatie is de snelheid en het gemak waarmee bestellingen gedaan kunnen worden. “Dankzij de fusie kunnen we de capaciteiten van alle vier organisaties bundelen en daardoor zijn we in staat nog snellere en betere service te verlenen”, aldus Ashley Mealor, Chief Marketing Officer van VisionDirect. Producten die in Amsterdam op voorraad zijn – circa negentig procent van het aanbod –, kunnen we de dag na bestelling dan ook al thuis bezorgen.” VisionDirect heeft de dozen zo laten vormgeven, dat ze door de brievenbus passen. “Klanten hoeven hiervoor dus niet thuis te blijven.”

De omvang van de organisatie brengt nog een voordeel met zich mee. Mealor: “Doordat we grootschalig inkopen, kunnen we dat tegen scherpe prijzen doen. Klanten betalen bij ons doorgaans dan ook dertig tot 45 procent minder voor contactlenzen. We zijn echter geen prijsvechter. We verkopen alleen hoogwaardige merken en willen dat kwalitatieve portfolio de komende jaren verder uitbreiden.”