Geplaatst door Visma

Visma Software en Dyade gaan samen voor beter onderwijs

Op 17 september 2018 hebben Visma en Dyade een samenwerkingsovereenkomst getekend. Deze samenwerking biedt onderwijsorganisaties op termijn vernieuwende mogelijkheden bij de uitvoering van de financiële en personele bedrijfsvoering.

De onderwijssector is volop in ontwikkeling en vraagt van dienstverleners innovatieve en toekomstgerichte software en dienstverlening afgestemd op de sector. De branchekennis van Dyade en de software van Visma vormen een ideale mix om te komen tot optimale functionaliteit in een modern jasje, met diverse aansluitmogelijkheden voor partners. Hierdoor wordt de bedrijfsvoering voor schoolorganisaties eenvoudiger.

Richard Scheper, commercieel directeur mkb Visma: ‘De samenwerking met Dyade biedt Visma de mogelijkheid om nu ook scholen te ondersteunen met onze financiële cloudsoftware. Visma.net ERP biedt volop kansen om processen verder te automatiseren en efficiënter te werken’.

Robert van der Maas en Wim Westerhuis, directie Dyade Onderwijsbedrijfsvoering: ‘Samen met Visma kunnen we op termijn een geïntegreerd en modulair software platform aanbieden aan onze klanten. Hierbij versterken we elkaar: Dyade heeft kennis van de sector en tegelijkertijd kunnen klanten gebruik maken van de laatste software ontwikkelingen’.

De eerste stap is het draaien van pilots bij een aantal scholen. Tijdens de Dyade-klantendagen zal er een eerste kennismaking zijn met de software van Visma. Vanaf dit najaar worden er pilots gedraaid bij een aantal scholen. De verdere uitrol vanaf begin 2019 plaatsvinden.

Over Dyade

Dyade is sinds 1656 één van de grootste dienstverleners [en momenteel marktleider]  in het onderwijs en ondersteunt onderwijsinstellingen met de financiële, personele administratie en bij de bedrijfsvoering.

De ondersteuning wordt aangeboden vanuit regionale vestigingen door ruim 200 medewerkers.

Naast het uitvoeren van de personele en financiële administratie heeft Dyade zich ontwikkeld tot totaaldienstverlener, waarbij onder andere advisering, opleidingsaanbod en onderwijshuisvesting een belangrijke rol spelen.

Over Visma

Visma Software biedt organisaties complete cloudoplossingen voor boekhouding, groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, crm, hrm en salarisverwerking en ledenadministratie.

In Nederland werken al meer dan 40.000 organisaties in het mkb, de grootzakelijke en semipublieke sector met de software van Visma. Het portfolio bevat onder meer AccountView, Visma.net, Visma eAccounting, Visma Severa, Visma Teleboekhouden, Mamut One en Davilex.

Marktleider in Scandinavië

Visma Software BV is een dochteronderneming van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top-10 van Europese businesssoftwarehuizen. Visma heeft meer dan 800.000 klanten en ruim 7.000 medewerkers.