Industry Wire

Geplaatst door Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent en Datumprikker.nl slaan handen ineen.

Wayne Parker Kent gaat de exploitatie van Datumprikker.nl voor z’n rekening nemen. De in Amsterdam gevestigde uitgeverij zal Datumprikker per direct actief meenemen in de verkoop van haar eigen titels richting mediabureaus en adverteerders. Dat maken de twee bedrijven deze week bekend.

Ido Sharon, commercial director bij Wayne Parker Kent: “Het mooie van Datumprikker is dat gebruikers zelf aangeven wat de reden van hun bezoek is. Die data is natuurlijk interessant voor adverteerders. We stellen merken in staat om onderdeel te worden van de momenten en ervaringen van hun klanten. Zowel online als offline.”, vertelt Sharon.

Datumprikker is al jaren dé tool om je vrienden en familie bij elkaar te krijgen. Zo worden er per maand ruim twaalfduizend weekendjes, meer dan achtduizend barbecues en ruimschoots veertigduizend etentjes gepland met Datumprikker. Gemiddeld zijn er 8 personen aan een afspraak gekoppeld. Ook voor zakelijke afspraken wordt Datumprikker inmiddels verrassend vaak ingezet; uit data van Datumprikker blijkt dat vergaderen, op etentjes na, de meest georganiseerde gelegenheid is. Deze waardevolle insights maken Datumprikker een ideaal kanaal voor merken die op relevante momenten hun doelgroep willen bereiken.

De eerste commerciële campagne op Datumprikker staat inmiddels in de steigers. Ido Sharon: ”Uit de data van Datumprikker blijkt dat men de site vaak gebruikt om vakanties te plannen. Daarom ontwikkelen we nu voor reisaanbieder Beachmasters een integratie met Datumprikker. En dat is slechts een van de mogelijkheden als je kijkt naar hoeveel barbecues, feestjes, diners en weekendjes weg er worden gepland via de site.”

De samenwerking met Wayne Parker Kent ontstond in het verlengde van een recentelijk geïntroduceerd redesign, vertelt David van Brakel, CEO van Datumprikker.nl. “Met dat recente redesign hebben we ons mede laten inspireren door het internationale succes van WeTransfer. Dit betekende ook een verandering qua verdienmodellen”, aldus Van Brakel. “Wij zien deze samenwerking als een avontuurlijke wandeling op de dunne lijn tussen relevantie en bereik. We zijn dan ook blij een partner te hebben gevonden die dit pad reeds succesvol heeft verkend en in staat is met ons mee te denken.”
________________________________________

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over dit nieuwsbericht en/of Wayne Parker Kent neemt u contact op met Sander Hooghiemstra via sander.hooghiemstra@wayneparkerkent.com of Daan Zoetmulder via daan@wayneparkerkent.com
Voor meer contact over Datumprikker neemt u contact op met Rik de Vries via rik@cally.com

Over Beachmasters Jongerenreizen
Beachmasters organiseert jaarlijks voor meer dan 25.000 Nederlandse jongeren dé ultieme zomervakantie. Goed vervoer, transfers, accommodaties en betrokken reisleiders zorgen voor een onbezorgde tijd in het buitenland. De reisleiders staan garant voor 24/7 service en gezelligheid.
Beachmasters is onderdeel van de Sundio Group. Sundio Group representeert succesvolle travel brands in Nederland, Engeland, Duitsland, Frankrijk, België, Denemarken, Zweden en Spanje. Vanaf het hoofdkantoor in Zurich wordt het best aanbod in zon-, auto- en wintersport vakanties geselecteerd. Naast Beachmasters heeft Sundio Group de merken Sunweb, Bizz Travel, Sudtours, Jiba, GOGO, Husk Studentenreizen, Eliza was here, Skikot, Ecart in het portfolio.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht