Industry Wire

Geplaatst door WebAds

WebAds verbetert mobiele propositie met Rich Media uitingen en location based targeting

•      WebAds gaat als eerste Nederlandse partij een samenwerking aan met de Amerikaanse mobiele adserver specialist Mocean Mobile
•       De nieuwe adserver biedt snellere service voor mobiele uitgevers van WebAds plus sterk verbeterde advertentie mogelijkheden op mobiele devices voor de advertentie markt.
•       Verbeterd mobiel portfolio biedt adverteerders kansen om op snelle groei van internetgebruik via smartphones en tablets in te springen

WebAds lanceert een compleet nieuw productportfolio en nieuwe ratecard voor mobiele marketing. Geheel in lijn met de mobiele strategie heeft WebAds gekozen voor een nieuw mobiel ad managementsysteem: Mocean Mobile. De keuze is op dit systeem gevallen vanwege Mocean’s jarenlange ervaring en expertise, opgedaan in de Verenigde Staten, hét land dat vooroploopt op het gebied van mobile advertising en commerce. WebAds biedt vanaf 1 juni 2011 diverse nieuwe producten zoals expandable banners, click to call/sms maar ook opvallende Rich Media producten en Video ads voor mobiele sites en smartphone en tablet apps. Deze nieuwe producten maken het mogelijk om elke campagne, of het nu gaat om brand, reach of response, ook mobiel in te zetten. Ook worden de unieke targeting mogelijkheden die alleen mobiele devices kunnen bieden sterk uitgebreid. Zo kan er op toestel, operator en zelfs op locatie getarget worden.

Marita van Wijngaarden, Managing Director van WebAds Nederland: Dit state-of-the-art ad management systeem biedt ons alle middelen om optimaal te profiteren van de mogelijkheden van mobile advertising. De inzet van mobile advertising is meer dan “display only”, het zijn juist de nieuwe formaten in combinatie met specifieke targeting mogelijkheden, waaronder location based targeting, die onze adverteerders ongekende mogelijkheden bieden. Wij zijn klaar voor de mobiele belofte! ”

Tjeerd Kooij, Strategy & Business Development Director WebAds Europe: “Wij blijven het zeggen: Mobile is not the future, mobile is NOW! 80% van de mobiele internetconsumptie wordt nu al via een smartphone of tablet gerealiseerd. Mobiel adverteren kan en moet steeds vaker onderdeel zijn van een cross digitale aanpak om gericht een doelgroep te bereiken. Wij rollen de nieuwe mobiele adserver dan ook niet alleen in Nederland uit, maar in alle landen waarin WebAds is gevestigd”.

“We zijn bijzonder blij dat WebAds het Mocean Mobile-platform heeft geselecteerd om hun services uit te breiden.” zegt David Gwozdz, CEO van Mocean Mobile. “We zien mobile advertising in een snel tempo groeien, en met de technologie die Mocean Mobile biedt, zal WebAds die ongelofelijke groei optimaal kunnen benutten. Het is echt een geweldige tijd om in de mobiele industrie te werken, en het zal alleen maar beter worden naarmate de industrie zich ontwikkelt. ”

Over WebAds
WebAds verkoopt als media exploitant in Nederland display en non-display advertentieruimte namens ruim 200 sites op internet en op de mobiele telefoon. In de afgelopen jaren hebben we binnen ons interactieve portfolio, waarvan mobile advertising ondertussen een vast onderdeel vormt, een ruim aanbod opgebouwd voor het realiseren van zowel Brand, Reach als Response doelstellingen. Onze ervaring leert dat door het inzetten van mobiele devices je de impact en effectiviteit van je campagne substantieel kunt verhogen.

Uitgevers van zowel reguliere als mobiele websites (of apps voor bijvoorbeeld de iPad) kunnen bij WebAds terecht voor advertentie exploitatie, advies en ondersteuning om de omzet te maximaliseren. WebAds werkt samen met o.a.Voetbal International, Voetbalprimeur, TMF, Wegener Dagbladtitels, de Weekbladpers en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites en mobiele devices bereikt het bedrijf maandelijks 7,5 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten.
Op het gebied van mobile advertising speelt WebAds in de Nederlandse markt een voortrekkersrol en is een van de eerste partijen waarbij naast standaard banner mogelijkheden ook Rich Media formaten mogelijk zijn. Meer informatie op www.webads.nl/mobiel
WebAds Nederland bestaat al sinds 1997 en is een onderdeel van WebAds Europe. WebAds heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Madrid en Milaan.

Over Mocean Mobile
Mocean Mobile heeft een van de eerste technologische platforms ontwikkeld welke de mobiele omzet mogelijkheden van exploitanten, ontwikkelaars en App stores stroomlijnt, door hen de mogelijkheid te bieden om Display Ads te serveren voor alle mobiele devices, inclusief Smartphones, Tablets en Netbooks.
Mocean Mobile integreert met de top Rich Media technologie platformen om exploitanten de mogelijkheden te bieden om de meest boeiende en uitgebreide creatieve advertentie eenheden op hun mobiele sites aan te bieden. Door integratie met de meerderheid van derde netwerken en Ad servers van bureaus, zoals DART en Atlas, combineert Mocean Mobile state-of-the-art direct sales, campagne management met advertentie bemiddeling voor de mobile wereld.
Mocean Mobile, ontstaan in 2009, wordt geleid door een team van reclame- en media-veteranen van Google, DoubleClick, Yahoo en AdMob, met meer dan 100 jaar van collectieve ervaring in mobiele marketing en technologie. Mocean Mobile opereert onder moedermaatschappij Mojiva Inc., met een venture financiering van in totaal $10miljoen van Pelion VP en Bertelsmann Digital Media.

Meer informatie, niet voor publicatie:
WebAds, Tjeerd Kooij, Strategy & Business Development Director
T: 020 531 97 45
E: t.kooij@webads.eu

Mocean Mobile, Amy Vale, Senior Director of Marketing
M: +1 347 404 1754
E: avale@moceanmobile.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht