Geplaatst door Inoopa

Welke ondernemer wil nu niet weten wat zijn klanten beweegt? Of hoe de vlag van de concurrentie er bij hangt? Binnenkort kunnen ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf bij De Persgroep Nederland terecht voor een op maat gemaakt mediaplan dat antwoord geeft op deze vragen.

Nederlands grootste uitgever van landelijke en regionale dagbladen, huis-aan-huiskranten en websites heeft in het Belgische Inoopa een partner gevonden die technologie ontwikkelde welke het mkb grote kansen biedt als het gaat om het gebruik van digitale data.

Inoopa ontwikkelde onder eigen naam een gebruiksvriendelijke online toepassing. Deze geeft direct een analyse van de e-commerce kansen van een ondernemer. Die worden ondersteund met adviezen en het bedrijf in kwestie krijgt waardevolle contacten aangedragen.

Jan van Dun, algemeen directeur Local Media De Persgroep Nederland heeft hoge verwachtingen van de inzichten die Inoopa gaat brengen. “Met deze samenwerking kunnen wij onze huidige en toekomstige klanten nog beter helpen. Als we weten wat er speelt in het mkb, kunnen we  de investeringen die zij doen optimaliseren waardoor zij nog meer respons krijgen. Wat mij betreft is deze samenwerking een eerste stap. We willen de technologie van Inoopa wellicht ook op andere manieren gaan gebruiken.”

In België is Inoopa al langer een gevestigde naam als het gaat om het inzichtelijk maken van concurrentie analyses, benchmarketing en bijvoorbeeld financieringen. Grote bedrijven als  ING, Graydon, TrendsTop, eBay, Bpost, Belfius, BNP Paribas Fortis en RTL België maken al gebruik van de kennis van Inoopa.

Jean-Pol Boone, medeoprichter van Inoopa ziet de samenwerking met De Persgroep Nederland als een grote stap vooruit voor zijn onderneming. “Wij gaan nu letterlijk over een grens en groeien uit tot een internationale onderneming.”