Western Union moderniseert manier van werken met Box wereldwijd
Amsterdam, 8 augustus 2016 – Box (NYSE: BOX) kondigt aan dat Western Union, marktleider in wereldwijde betaaldiensten, gebruik gaat maken van het content management platform Box, om data te centraliseren en nieuwe manieren van werken in de cloud mogelijk te maken. Met de keuze voor Box innoveert en transformeert Western Union de IT-infrastructuur om bedrijfsprocessen te digitaliseren en een gebruikerservaring op maat aan te bieden.
Als bijdrage aan het initiatief van Western Union om de technologie te transformeren en bedrijfsprocessen te vereenvoudigen, heeft de IT-afdeling voor Box gekozen om:
- De samenwerking in de cloud tussen zowel interne medewerkers als externe zakelijke contacten te verbeteren
- Het beheer en bewaarbeleid te automatiseren en te vereenvoudigen, met behulp van Box Governance
- Medewerkers worden in staat gesteld om op elke locatie en via elk apparaat toegang te krijgen tot bedrijfskritische bestanden
- IT wordt voorzien van extra veiligheidscontroles en administratieve toepassingen die nodig zijn om gevoelige informatie te beheren en beschermen.
Voortbouwend op een recordjaar in 2016, heeft Box in het eerste kwartaal van het boekjaar 2017 meer dan 5.000 nieuwe betalende klanten mogen verwelkomen. Het aandeel betalende klant is naar 62.000 organisaties gestegen, waarvan 59% genoteerd staat in de Fortune 500-lijst.
Met deze aankondiging sluit Western Union zich aan bij een toenemende groep organisaties in de financiële sector die gebruikmaken van Box. Op die manier pakt het bedrijf de belangrijkste uitdagingen voor de financiële sector – samenwerking met verkopers, mobiele toegankelijkheid en vermogensbeheer – grondig aan.
Sinds de lancering van Box Financial Services in februari 2015 constateert Box een aanhoudend momentum voor de focus op financiële partijen. Dit met de verdere toetreding van klanten zoals Kohlberg Kravis Roberts & Co., Nationwide Insurance en AAA.
“Het is van groot belang dat onze medewerkers in staat zijn om via elk apparaat toegang te krijgen tot bedrijfskritische bestanden. Toegankelijkheid voor onze gebruikers is topprioriteit,” zegt Mike Bartholomy, Senior Manager Western Union. “Box voldoet aan deze behoeften. In slechts twee maanden is het gebruik door onze medewerkers wereldwijd sterk toegenomen. Door Box in te zetten, zijn we in staat om een centrale werkplek te realiseren die de stroomlijning van bedrijfsprocessen ondersteunt.”
“Vanwege de grote mobiliteit van de medewerkers en strikte naleving van de normen voor compliancy, moet de financiële sector voortdurend innoveren om een hoge mate van flexibiliteit en productiviteit te handhaven,” zegt Adam Ross, Managing Director Financial Services Box. “Bedrijven zoals Western Union erkennen dat professionele content management platformen niet alleen de stroomlijning van bedrijfsprocessen ondersteunen, maar ook de gelegenheid bieden om data beter beschikbaar te maken.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.