Industry Wire

Geplaatst door Eigen Fabrikaat

Wintersport in Canada, verrassend dichtbij

Via een like & win app werd de doelgroep uitgenodigd om zijn/haar digitale like in de Canadese Rockies te plaatsen. Maar deze app ging verder dan een ‘standaard’ Like & Win actie. Want de duizenden likes die gedurende de campagne werden geplaatst zijn eind december als echte wollen like-handschoen inclusief naamkaartje naar Canada gebracht. Waar ze werden uitgedeeld aan de locals in de belangrijkste wintersportgebieden. De reis van de ‘Real Likes’ werd met foto- en videocontent op Facebook gedeeld en hield duizenden fans geboeid. Door slim gebruik te maken van de verbindende kracht van social media brachten we zo Nederland en Canada iets dichter bij elkaar. Dit resulteerde in 156.000 unieke websitebezoekers, ruim 23.000 nieuwe Facebook fans, een extreem hoge fan engagement van 5,6% en zelfs nieuwe Facebook-vriendschappen tussen Nederlanders en Canadezen!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht