Industry Wire

Geplaatst door Brussels Airlines

Worldline levert e-commerce-oplossing voor Brussels Airlines in India, waar elektronische betalingen verdubbeld zijn sinds vorig jaar

Brussel, 22 januari 2017 – De Europese luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines breidde in maart 2017 haar vluchten uit met een rechtstreekse verbinding tussen Brussel en Mumbai en heeft Worldline [Euronext: WLN],  Europese marktleider op gebied van betaal- en transactiediensten, geselecteerd om een e-commerce-oplossing voor Indiase passagiers te ontwikkelen. De mogelijkheid om vluchten online te boeken en betalen is een duidelijk antwoord op een groeiende vraag van de Indiase markt, waar elektronische betalingen het afgelopen jaar verdubbeld zijn. De nieuwe oplossing zal de economie van beide landen verder stimuleren en het toerisme en de handel tussen het hart van Europa en India vergemakkelijken.

De verbinding tussen Brussel en Mumbai bestaat sinds eind maart 2017 en is nu al een groot succes. Het aantal vluchten per week steeg tijdens het winterseizoen van 5 naar 6 en het aantal passagiers overtrof alle verwachtingen: midden december hadden al meer dan 75.000 passagiers tussen de 2 steden gereisd. De nieuwe vliegverbinding is een belangrijke stimulans voor de Belgische economie: er werden 200 nieuwe banen gecreëerd en de economische banden voor de handel werden versterkt, vooral in de sector van de diamanten en farmaceutische producten.

Vandaag kunnen Indiase klanten dankzij de Worldline-oplossing hun vliegtickets online boeken en betalen, in hun eigen valuta via de lokale betaalmethoden zoals Netbanking met Rupay, het sterke lokale betaalschema, of met Visa en Mastercard. Worldline biedt toegang tot al deze betaaloplossingen dankzij een lokale payment gateway en een beveiligde verbinding met de lokale banken.

Tot voor kort was India sterk afhankelijk van cash. Dit veranderde drastisch na november 2016, toen de Indiase regering de demonetisering aankondigde door biljetten van 500 en 1000 roepies waardeloos te maken. Met deze beslissing legde de regering het gebruik van cash aan banden om digitale betalingen te stimuleren. Een jaar later is het duidelijk dat het comfort en de veiligheid van digitale betalingen een groot deel van de Indiase bevolking overtuigd heeft. Worldline verwerkt vandaag ongeveer 7 miljoen betaaltransacties per dag in India, vergeleken met 3 miljoen transacties per dag dezelfde periode van vorig jaar.

“De explosieve toename van elektronische betalingen en de invoering van digitale betaalplatforms in India stimuleren duidelijk de economische groei” verklaart Vincent Roland, Managing Director van Global Business Line Merchant Services Worldline. “Het zorgt ervoor dat bedrijven zoals Brussels Airlines een bereik hebben op nationale schaal aan de hand van een betrouwbaar platform waarmee ze hun merk kunnen versterken.”

Patrick Roofthooft, Country Manager India van Brussels Airlines: “Onze nieuwe verbinding kreeg al een warm onthaal op de Indiase markt. In 2017 hebben we meer passagiers vervoerd dan we hadden verwacht en India is al een belangrijke intercontinentale bestemming geworden voor ons. Dankzij het partnerschap met Worldline kunnen we veilige en eenvoudige betaaloplossingen aanbieden, aangepast aan de lokale Indiase normen. Op die manier kunnen we onze groei in India voortzetten en de economische betrekkingen tussen beide landen stimuleren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht