Geplaatst door Worldpay

Worldpay lanceert geheel downloadbare betaalterminal voor smartphones

Worldpay, een wereldwijde leider in betalingen, heeft de lancering aangekondigd van de allereerste verlengde test van een mPOS (mobiel verkooppunt) voor kaartbetaling met uitsluitend software.

Met My Business Mobile kunnen ondernemingen een app downloaden en face-to-face contactloze kaarttransacties op hun smartphone accepteren zonder dat zij extra apparatuur voor betalingen nodig hebben. Deze app accepteert ook betalingen via Apple Pay en Android Pay. Hoewel het met sommige betaaloplossingen voor mobiele apparaten wel mogelijk is om betalingen met betaalkaarten te accepteren, is er dan nog steeds een apparaat nodig om de betaling te doen – meestal zodat de koper zijn/haar pincode kan invoeren.

My Business Mobile is een gepatenteerde applicatie, ontstaan in het team voor technologie en innovatie bij Worldpay, waarmee handelaren zoals koffiekraampjes en markthandelaren eenvoudig kaartbetalingen onderweg kunnen accepteren met gebruik van niets anders dan hun smartphone. Met de applicatie kunnen handelaren overal waar ze zijn verkopen en schakelen tussen compatibele apparaten.

De app My Business Mobile kan eenvoudig worden gedownload op een smartphone om overal en altijd contactloze kaartbetalingen te accepteren, in overeenstemming met plaatselijke limieten voor contactloze betalingen. Naar verwachting zal deze technologie met name kleine ondernemingen aanspreken, zoals koffiekraampjes, kappers, festivalverkopers, pop-upwinkels en markthandelaren, om snelle eenvoudige betalingen onderweg te ontvangen.

Nick Telford-Reed, directeur Technologie-innovatie bij Worldpay vertelt: “Doordat er nu geen speciale apparatuur meer nodig is, brengen we betalingen echt naar de toekomst. Deze revolutionaire nieuwe app heeft het potentieel er voor te zorgen dat micro-ondernemingen ervan profiteren dat ze kaartbetalingen kunnen accepteren zonder speciale apparatuur nodig te hebben. We hebben allemaal een telefoon bij ons, en nu kunnen deze zelfstandige handelaren en kleine ondernemingen die zelfde telefoon gebruiken om betalingen te ontvangen. Zo lopen ze nooit een verkoop mis.”

Feijoa Tree Coffee, een onderneming in koffiekraamjes in het VK gebruikt de app als eerste in een pilot van 6 maanden die Worldpay zal gebruiken om een mogelijke grotere uitrol op een later moment te onderzoeken en verdere ontwikkeling van de technologie te bestuderen.

Nick Telford-Reed vertelt verder: “Het pilotprogramma dat we draaien in Londen geeft ondernemingen die nu alleen met contant geld werken de gelegenheid om zichzelf in één keer naar de 21e eeuw te brengen door contactloze kaartbetalingen onderweg te kunnen aannemen. Maar dit is echt alleen maar het begin en de technologie is zeker ook geschikt voor gebruik in andere landen. Dit soort technologie kan ook in het bijzonder van betekenis zijn in ontwikkelingslanden, waar de kosten van het huren van een kaartautomaat een drempel kunnen vormen voor kleine ondernemingen als het gaat om het accepteren van kaartbetalingen.”

Opmerking aan redacteuren:

Over My Business Mobile:

De app My Business Mobile van Worldpay is een mobiel verkooppunt voor kaartbetalingen waarin bepaalde functies van Worldpay (patent aangevraagd) zijn geïntegreerd en maakt betalingen mogelijk met gebruik van slechts een smartphone en zonder traditionele randapparatuur.  Er wordt in 2017 een pilot gehouden met de technologie onder maximaal 50 micro-ondernemingen in Londen. http://www.worldpay.com/uk/sme/phone/my-business-mobile

Over Worldpay:

Worldpay is een toonaangevende betalingsprovider met een wereldwijd bereik. Wij bieden een uitgebreid assortiment van technologische betaalproducten en -diensten voor ongeveer 400.000 klanten om hun bedrijven te laten groeien en succesvol te maken. Wij beheren deze toegenomen complexiteit van het betaallandschap door onze consumenten een scala aan betaalmogelijkheden over de hele wereld aan te bieden. Door gebruik te maken van ons netwerk en onze technologie zijn wij in staat om betalingen te verwerken uit regio’s die 99% van het mondiale BBP beslaan, over 146 landen en in 126 valuta’s. We helpen onze klanten bij het accepteren van meer dan 300 verschillende betaalmogelijkheden.

Ga naar http://www.worldpay.com/global voor meer informatie