Wunderman Thompson steekt de Sint in een bpost pakjesautomaat

Binnenkort stapt Sinterklaas weer op zijn stoomboot richting België, maar sinds 8 november zit hij al in de Sinterkluis van bpost. Dat is een magische pakjesautomaat waarin de goedheiligman vol ongeduld zit te wachten om elke sinterklaasbrief persoonlijk te beantwoorden. Bijna een maand lang zal de Sinterkluis doorheen België reizen zodat zoveel mogelijk brave kinderen een bezoekje kunnen brengen.
De komst van de Sint, het is iets waar elk kind al weken op zit te wachten. Maar dankzij Wunderman Thompson begint de magie dit jaar al bij het schrijven van de sinterklaasbrief. Want kinderen die hun brief komen deponeren in de Sinterkluis openen niet zomaar een deurtje, maar een heus portaal naar de Sint zijn bureau. Hier zit hij te wachten om elke brief te lezen, en meteen een antwoord terug te schrijven.
In aanloop naar 6 december heeft Sinterklaas zijn staf ingeruild voor een mooie pen. Want hij wil zoveel mogelijk brieven terugschrijven voor hij naar België vertrekt. Daarom creëerden de helpers van Wunderman Thompson een online video waarin de Sint alle brave kinderen uitnodigt om hun brief te komen posten. Die is te zien op sociale media en in alle bpost Postkantoren.
In totaal zijn er twee magische pakjesautomaten die op tien verschillende locaties zullen staan doorheen het land. Van 8 november tot en met 3 december kunnen kinderen er hun brief komen afgeven aan de Sint. Via de campagnesite ontdekken ouders wanneer de Sinterkluis in de buurt staat.
Voor kinderen die langskomen, is er naast een brief, nog een leuke verrassing… het blijft tenslotte een pakjesautomaat. Hiervoor kreeg de Sint hulp van Leonidas, Lotus, BelOrta, Spa, Hansaplast en Twist and Drink. Eén ding is zeker; brave kindjes zullen niet alleen een onvergetelijke ervaring mee naar huis krijgen.
bpost.be/sinterkluis
CREDITS
Client: bpost
Contact: Greet Casters, Karoline Dewinkeler
Agency: Wunderman Thompson Benelux
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
Creative Director: Merel Van den Broeck
Creative team: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen, Cedric Trefois
Design Directors: Jeffrey Uten, Bob Goor, Tom Besters, Fred Lateur
Design team: Bert Beckers, Mona-Lisa Venlet, Sofie Gagelmans, Jorg Meyer
Account team: Ward Uydens, Michelle Stas, Shari Van den Keybus, Kwinten Scheepers, Dorien Van Antwerpen, Julie de Preter, Marine Loontjens, Annelien Theys, Stéfanie Romano, Emilie Demoor
Strategic Planner: Chloé Van Elsen
Copywriters: Jelle Raats, Lynn Pinsart, Jérôme Van Den Broeck
DTP: Anja Van den Broeck, Jan-Bart Debruyne
Print Production Manager: Sofie Verschaeren
Digital Project Manager: Hugo Groensmit
RTV Producers: Tim Keeren, Ingeborg Van Hoof
Motion Designer: Andreas De Ridder
Production Company: De Machine
Director: Guy Goossens
DOP: David Doom
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Line Producer: Christophe Baggerman
Post Producer: Gert Wassink
Sound Engineer: Menno Van Riet
Production Partner: Fisheye
Event Partner: Event Masters
Activation & event partner: BUTIK
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.