Geplaatst door Xerox

Xerox zet nieuwe stap in location based advertising met Shop and Ride app

Breukelen, 30 augustus 2016 – Met de lancering van de Shop and Ride app biedt Xerox winkels een nieuwe wijze van mobile advertising en krijgen reizigers een geoptimaliseerde omnichannel-ervaring. Met de Shop and Ride app, ontwikkeld door Xerox PARC, krijgen reizigers in het openbaar vervoer gepersonaliseerde, lokale, mobiele aanbiedingen van verschillende winkels in hun omgeving op basis van hun voorkeuren en reispatronen. Met één simpele druk op de knop kunnen reizigers kortingen en aanbiedingen in de vorm van coupons activeren of opslaan om voor een later tijdstip te bewaren. De applicatie herkent waar de reiziger zich bevindt met behulp van beacon-technologie, geplaatst in lokale bushokjes en op winkelsites.

Twee keer per week kunnen retailers hun mobiele aanbod delen met de Shop and Ride app-gebruikers. Aan de hand van realtime tracking deelt Xerox geanonimiseerde data met aangesloten retailers over de gedeelde aanbiedingen, zoals het aantal gebruikers dat de coupon opslaat, opent en gebruikt. Dit stelt hen in staat om datagedreven beslissingen te nemen over hun aanbod, waardoor zij hun producten nog beter kunnen afstemmen op de wensen en behoeftes van de klant.

Pilot in Hoboken, New Jersey
De officiële pilot heeft inmiddels plaatsgevonden in Hoboken, New Jersey. Momenteel zijn 35 retailers verbonden met de applicatie en eind deze zomer verwacht Xerox het aantal deelnemende retailers verdubbeld en verder uitgebreid te hebben binnen New Jersey.

Chris Holmes, Vice-President, mobile commerce-oplossingen, binnen de Payments en Public sector bij Xerox: “Hoboken is de ideale plek om de Shop and Ride app te testen. Niet alleen vanwege de meer dan 200.000 reizigers in het openbaar vervoer, maar ook vanwege de hoeveelheid retailers in de plaats en de gunstige ligging met New York City om de hoek. Ons onderzoek toont aan dat reizigers graag aanbiedingen ontvangen voor eten, shoppen en entertainment wanneer zij onderweg zijn. De Shop and Ride app is ontwikkeld met dit in het achterhoofd, zodat deals relevant en tijdig beschikbaar zijn.”

Shop and Ride app
De Shop and Ride app is per direct beschikbaar via de Apple Store.

Xerox transportoplossingen
De Shop and Ride app komt voort uit een onderzoek uitgevoerd door PARC,

een Xerox-bedrijf, dat samen met andere Xerox research and development-inspanningen helpt om mobiele technologie te integreren in het aanbod voor reizigers.

De applicatie wordt samen met andere Xerox stedelijke mobiliteitsprojecten ingezet over de hele wereld. Eerder dit jaar lanceerde Xerox Go LA, Go Denver en onlangs Go Bangalore om multimodaal vervoer aan te moedigen. Deze apps omvatten alle beschikbare vervoersopties in de stad en berekenen de kortste, goedkoopste en meest duurzame manier om de plaats van bestemming te bereiken.

Xerox biedt ruim 40 jaar wereldwijd diensten aan op het gebied van tolling, parkeren, openbaar vervoer en fotosystemen voor het registreren van verkeersovertredingen en ondersteunt overheden in meer dan 30 landen met het aanbod van transport technologie services.