Geplaatst door Youfone

Youfone gooit het roer om

Sim Only aanbieder Youfone start vanaf vandaag een nieuwe televisie campagne en positioneert zich daarmee als gedreven challenger die haar klanten snapt en van alle gemakken voorziet. Daarmee neemt Youfone afscheid van het boegbeeld Ruben Nicolai en zijn alter ego Marcelino Wunderlich waarmee de mobiele provider bekend werd op TV.

De telecommarkt is inmiddels compleet verzadigd; de consument kan oneindig bellen, sms’en en internetten voor een steeds lagere prijs. Gevolg: een kakofonie aan prijsaanbiedingen van providers om de consument over de streep te halen. De innovatie in de smartphone industrie is er inmiddels uit dus een nieuw mobieltje elk jaar is niet meer nodig.

Het is een telecomslagveld waar iedereen graag luid over zichzelf praat. Maar volgens Youfone is het allemaal niet zo spannend en willen mensen helemaal niet bezig zijn met hun telefoonabonnement. Het moet vooral goed werken, zonder nare verrassingen. Zodat de klant juist bezig kan zijn met de dingen die veel leuker en belangrijker zijn. Dat is ook het gedachtegoed achter de nieuwe ‘Wat You Wil’ campagne waarbij gebruiksgemak centraal staat. Volgens Youfone betekent gemak niet alleen alles onbeperkt, maar vooral alles goed geregeld.

“In een wereld waar we al zoveel keuzes moeten maken, zijn we op zoek naar dingen, merken en producten die ons leven makkelijk maken, niet moeilijker. Dat is precies wat we bij Youfone doen. Wij leveren maximale bereikbaarheid en internetsnelheid voor een minimumprijs, ook zonder vaste contracten. Met onze nieuwe campagne spreken wij een breder publiek aan en daarom zullen wij ons meer onderscheiden op merkniveau. Mensen kiezen uiteindelijk vaak voor het merk waar ze zich het meest mee kunnen identificeren”, aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone.

Youfone heeft met kleine aanpassingen haar website een frissere en gebruiksvriendelijkere uitstraling gegeven. Vandaag start de nieuwe televisiecampagne waarbij de mobile aanbieder op opvallende wijze heel Nederland uitnodigt om klant te worden zonder de eerste maand abonnementskosten te betalen.

Naast telefonie heeft Youfone de ambitie om traditioneel televisie kijken te veranderen. Achter de schermen werkt de organisatie in samenwerking met technologiebedrijf Huawei aan een digitaal platform dat toegang biedt tot live-televisie, video on demand, apps en games. De gebruiker heeft de mogelijkheid om specifieke content af te nemen. In een later stadium wordt het zelfs mogelijk om binnen Nederland overal op elk apparaat televisie te kijken. Ook zal Youfone breedband internet leveren aan haar klanten.