YouTubers van Prankster nemen kapitalisme op de hak

Amsterdam 14 juni 2016 – Sparen voor later? Dat kan altijd nog. Veel geld winnen? Nee, doe mij maar een mooie reis. Dat zijn gedachtes van de millennials, die volgens onderzoek van goededoelenloterij Raffld massaal een bucketlist hebben en reizen en avontuur veel belangrijker vinden dan geld. Gisteren lieten de YouTubers van Prankster zien dat het inderdaad niet om een goed gevulde bankrekening gaat. Zij namen het kapitalisme op de hak en projecteerden de slogan ‘F*ck money, Make memories’ op verschillende gebouwen op de Zuidas. De leden van Prankster staan erom bekend ver te gaan voor hun video’s. Hoe extremer, hoe beter. Het levert ze een vaste groep kijkers en ruim 800.000 subscribers op YouTube op.
Raffld is de eerste loterij die in bijna 30 jaar de Nederlandse loterijmarkt uitbreidt. Deze eerste ‘experience loterij’ ter wereld, keert geen geld uit en richt zich uitsluitend op belevenissen voor millennials. Spelers krijgen elke week de kans om unieke ervaringen te winnen samen met hun vrienden terwijl ze geld inzamelen voor het goede doel. De helft van de prijs van een lot gaat naar een van de vier aangesloten (of alle) goede doelen, die de deelnemer zelf kiest.
Raffld liet door Ruigrok NetPanel onderzoek uitvoeren onder hun doelgroep. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat ervaringen er bij deze generatie meer toe doen dan geld. Millennials hebben massaal een bucketlist en hebben reizen en avontuur hoog op hun lijstje staan. Vooral (verre) reizen zijn populair.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.