Industry Wire

Geplaatst door BikoBiko

YouTube-ster Teske start real life docu

AMSTERDAM – De Nederlandse YouTube-ster Teske (Teske de Schepper) start met haar eigen real life documentaire ‘Teske&Co’. De eerste aflevering, die afgelopen vrijdag online in première ging, is inmiddels meer dan 60.000 keer bekeken.  De serie duikt in de wereld van de 20-jarige Teske en haar groei in de muziekwereld. Eind vorig jaar scoorde ze al met de hit ‘Rewritten’. De internetberoemdheid, die dit seizoen te zien is in Expeditie Robinson, is met ruim 225.000 abonnees op haar YouTube kanaal en 170.000 volgers op Instagram momenteel de bekendste vrouwelijke YouTube-ster van Nederland.

Al sinds 2006 legt Teske zelf haar leven vast in blogs, video’s en foto’s. Voor het eerst heeft Teske de regie nu helemaal uit handen gegeven. Dit biedt de kijker een meer ongepolijste kant van Teske. In de documentaire, die wordt opgesplitst in zo’n 25 losse afleveringen, wordt de kijker door Teske meegenomen in de groei van haar muzikale carrière. Naast Teske speelt een grote groep nationale en internationale vrienden uit de muziekwereld een belangrijke rol in de documentaire.

Muziekcarrière
Op haar dertiende begon Teske al met haar grote passie, schrijven. Dit resulteerde al snel in het starten van een eigen blog en het maken van video’s voor een eigen YouTube kanaal. In de afgelopen jaren vond de YouTube-ster haar talent en voorliefde voor muziek. Op 19-jarige leeftijd tekende ze een contract bij Universal Music (bekend van o.a. Kensington, Dotan, Ilse de Lange en Douwe Bob), waarna ze samen met producer Leon Palmen haar debuutsingle, Rewritten, uitbracht. De single bleef zeven weken in de Nederlandse Top 40 staan en was het eerste succesverhaal van Teske in haar carrière als muziekartiest. Niet veel later bracht ze een cover uit van 500 Miles en maakte ze samen met een van Amerika’s bekendste YouTube muziekartiesten, David Choi, het nummer King for a Day voor de wereldwijde reclamecampagne van Cornetto.

Publicatie
De eerste aflevering van de documentaire verscheen 25 september op haar eigen YouTubekanaal ‘Teske de Schepper’. Deze première werd meer dan 60.000 keer bekeken in drie dragen.  De documentaire betekent het startschot voor een nieuw hoofdstuk in het leven van de YouTube-ster en een flinke dosis vermaak voor haar duizenden fans.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht