Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Zalando lanceert campagne waarin maatschappelijke helden centraal staan

BERLIJN, 22 maart 2021 // Zalando, Europa’s leidende platform voor mode en lifestyle, lanceert de nieuwe campagne ‘Voor nu en altijd’ waarin mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden, centraal staan. Met de campagne wil Zalando de dialoog over kernwaarden zoals diversiteit, inclusie en empowerment stimuleren – waarden die mensen wereldwijd inspireren en aanmoedigen om hun kijk te verbreden op onderwerpen zoals genderfluïditeit en body positivity.

De campagne ‘Voor nu en altijd’, die op 21 maart werd gelanceerd, geeft echte mensen en hun waarden en verhalen een podium. De campagne bevat een serie beelden waarop steeds twee personen worden afgebeeld, gemaakt door de in Berlijn gevestigde modefotograaf Dan Beleiu. De beelden vertegenwoordigen telkens een open dialoog over een andere gedeelde waarde die relevant is voor de personen in kwestie. Elk beeld bevat een krachtig statement dat verwijst naar de blijvende vooruitgang van die waarde, die ‘voor nu en altijd is’. Voorbeelden zijn: ‘Omarm wie je bent. Voor nu en altijd.’, ‘Duurzaamheid. Voor nu en altijd.’, en ‘Inclusie. Voor nu en altijd.’. De campagne gaat hand in hand met Zalando’s ambitie om bij te dragen aan een inclusievere toekomst voor iedereen.

“Deze campagne viert de kernwaarden van Zalando en omarmt diversiteit en inclusie in het bijzonder. Deze waarden en de verhalen van echte mensen betekenen veel voor ons en geven ons de mogelijkheid om de dialoog aan te gaan met onze diverse klanten”, aldus Barbara Daliri, Zalando’s Senior Vice President Sales & Marketing. “Onze waarden zijn gebaseerd op wie we echt zijn en hoe we te werk gaan: Zalando heeft een inclusieve bedrijfscultuur met werknemers afkomstig uit 130 verschillende landen. Afgelopen jaar publiceerden we het ‘do.BETTER Diversiteit & Inclusie-rapport’, waarin we onze langetermijnverbintenis tot verandering voor onze medewerkers, partners en klanten uiteen hebben gezet. Deze lentecampagne onderstreept nogmaals onze ambitie om het startpunt voor mode te worden voor iedereen.”

Naast de stilstaande beelden is er ook een ontroerende en bruisende campagnevideo waarin activisten uit de hele wereld een rol spelen. Onder hen zijn danser, acteur, model en voorvechter van diversiteit en inclusie Luc Bruyere, die consequent de idealen van de mode-industrie heeft uitgedaagd; Yann Horowitz, een openlijk homoseksuele skateboarder en LGBTQI+-activist en voorvechter van body positivity Yolisa Mqoco. De hero film kreeg een exclusieve track, geschreven en geproduceerd door de opkomende Britse queer rapper Mista Strange, die ook in de film te zien is. Voor de hero film werden twee regisseurs – de doorgewinterde regisseur Terence Neale en Generatie Z-regisseur Emilie Badenhorst – aan elkaar gekoppeld, om de campagnethema’s rond een open dialoog te weerspiegelen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht