Geplaatst door Zebra Technologies

Zebra Technologies Onderzoek: 40 procent van de Bestellingen zal in 2028 Binnen Twee Uur worden Bezorgd

HEERENVEEN, Nederland – 9 April 2018 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), marktleider in robuuste mobiele computers, barcode scanners en barcode printers die zijn uitgerust met software en diensten om real time zichtbaarheid binnen bedrijven mogelijk te maken, heeft vandaag de resultaten van haar Future of Fulfillment Vision Study gepubliceerd. Een wereldwijd onderzoek waarin is geanalyseerd hoe producenten, de transport- en logistieksector en detailhandels zich voorbereiden op de groeiende behoeften van de ‘on-demand’ economie. De studie speelt in op de hedendaagse online kopende, smartphone dragende consument die een naadloze en snellere koopervaring verwacht. Uit de studie blijkt dat 78 procent van de logistieke bedrijven verwacht dat in 2023 bezorging op de dag van bestellen mogelijk gaat worden en 40 procent verwacht dit in 2028 zelfs binnen twee uur te kunnen realiseren. Bovendien verwacht 87 procent van de respondenten tegen 2028 gebruik te gaan maken van ‘crowdsource’ leveringsmogelijkheden of een netwerk van bestuurders dat een specifieke order afhandelt.

BELANGRIJKSTE BEVINDINGEN
• Slechts 39 procent van de ondervraagden werkzaam in bevoorradingsketens hebben aangegeven te opereren op omnichannel niveau. Uit het onderzoek bleek dat voor een derde van de respondenten, het verlagen van nabestellingen als grootste uitdaging wordt gezien om omnichannel fulfillment te bereiken, gevolgd door voorraadallocatie en vrachtkosten.
• 76 procent van de ondervraagde detailhandelaars gebruikt de winkel voorraad voor online bestellingen, 86 procent van de ondervraagde hebben het voornemen om een koop online en haal af in de winkel service te implementeren. Detailhandelaars investeren in het aanpassen van winkels en het verkleinen van de winkelruimte om afhaal en retour van e-commerce te kunnen faciliteren.
• Wereldwijd heeft 87 procent van de ondervraagden aangegeven dat het accepteren en vervolgens managen van retour producten een uitdaging is. De toename van gratis en snelle bezorging gaat gepaard met een toename van geretourneerde producten; een dure aangelegenheid waar bijna elke detailhandelaar moeite mee heeft. Zeven op de tien ondervraagde leidinggevende zijn het erover eens dat meer detailhandelaren hun winkel zullen gaan converteren tot fulfilment centra om zo de retour producten te kunnen verwerken. Meer dan 60 procent van de detailhandelaars die nu nog geen gratis verzending, gratis retourneren of bezorging op de dag van bestelling aanbieden plannen dat wel te gaan doen, terwijl 44 procent verwacht dit uit te besten aan een externe partij.
• Hoewel 72 procent van de organisaties gebruik maken van barcodes, is er toch nog steeds bij 55 procent sprake van inefficiënte werkmethoden waarbij letterlijk nog steeds pen en papier wordt gebruikt. In 2021 zullen mobiele computers met barcode-scanners door 94 procent van de respondenten worden gebruikt voor omnichannel logistieke doeleinden. De upgrade van pen-en-papier spreadsheets naar handheld computers met barcode-scanners of tablets zal de omnichannel logistiek verbeteren door middel van meer real-time toegang tot de managementsystemen van warenhuizen.
• Radiofrequentie-identificatie (RFID) technologie op management platformen zal naar verwachting met 49 procent groeien in de komende vijf jaar. RFID-software en hardware bieden de actuele voorraadpeil, wat de nauwkeurigheid en klanttevredenheid verhoogd door foute bevoorrading terug te dringen.
• Toekomstgerichte besluitvormers onthullen dat de nieuwe generatie van bevoorradingsketens uitgerust zullen zijn met geconnecteerde, geautomatiseerde en door bedrijfsinformatie gedreven oplossingen. Deze zullen bijdragen aan snelheid, precisie en kosten efficiënte transporten en arbeid. Ondervraagde leidinggevenden verwachten dat de meest disruptieve technologieën zullen bestaan uit: drones (39 procent), autonome voertuigen (38 procent), gedragen en mobiele technologie (37 procent) en robotica (37 procent).

REGIONALE BEVINDINGEN
• De noodzaak voor nauwkeurigheid van de inventaris zal blijven toenemen in Noord-Amerika. Producenten, logistieke bedrijven en winkeliers schatten de huidige nauwkeurigheid van inventarisaties op 74 procent en geven aan dat dit minimaal 83 procent moet worden om de toename van omnichannel logistiek aan te kunnen.
• Detailhandelaren in Europa en het Midden-Oosten vervullen digitale orders direct vanuit hun fysieke winkels. Detailhandelaren en operationele leiders berekenen dat een netwerk van winkels haar digitale orders sneller en efficiënter kunnen afhandelen dan een aantal gecentraliseerde warenhuizen. Meer dan 80 procent gebruikt de winkelinventarisatie om aan orders te voldoen en 29 procent verwacht dat dit met meer dan 10 procent zal toenemen gedurende de komende vijf jaar.
• 95 procent van de respondenten in Azië-Pacific beschouwen e-commerce als de drijvende kracht achter snellere levering van producten. De regio verwacht om bezorging op de dag van bestelling sneller te implementeren dan welke andere regio en 42 procent van de ondervraagden ziet drones als een van de meest disruptieve technologieën.
• Leveringskosten en het retourneren van producten ondergaan een metamorfose in Latijns-Amerika. Ongeveer 40 procent van de respondenten is van plan te stoppen met de gratis leveringen, 55 procent verwacht een einde van gratis retourneren.

ACHTERGROND VAN HET ONDERZOEK EN DE METHODOLOGIE
• In Zebra’s Future of Fulfillment Vision Study zijn meer dan 2,700 professionals benaderd. Zij zijn actief in transport en logistiek, detailhandel en producerende firma’s en zijn ondervraagd over hun plannen, mate van implementatie, ervaring en houding tegenover omnichannel logistiek.
• De enquêtes zijn in 2017 uitgevoerd in samenwerking met onderzoek partner Qualtrics in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, Mexico, Colombia, Chili, Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië, Rusland, Spanje, China, India, Australië en Nieuw-Zeeland.

ONDERSTEUNENDE QUOTE
Jim Hilton, Manufacturing and Transportation and Logistics Global Principal, bij Zebra Technologies
“Gedreven door de altijd online zijnde, technisch begaafde klant, werken detailhandelaars, producenten en logistieke bedrijven samen om te voldoen aan de omnichannel product fulfillment en leveringsverwachtingen van de klant. Zebra’s Future of Fulfillment Vision Study laat zien dat 89 procent van de respondenten het erover eens is dat e-commerce de drijvende kracht is achter noodzaak voor snellere levering. Als antwoord hierop grijpen bedrijven digitale technologieën en analytics aan om verhoogde automatisering, productzichtbaarheid en betere bedrijfsinformatie naar de bevoorradingsketen te brengen om te kunnen concurreren in de on-demand consumenteneconomie.”

OVER ZEBRA
De producten van Zebra (NASDAQ: ZBRA) hebben operationele voordelen en geven ondernemingen de mogelijkheid te groeien in de digitale wereld. Actuele informatie en visionaire oplossingen in hardware, software en services, geven bedrijven in het huidige mobiele tijdperk net dat beetje extra wat ze nodig hebben om hun operaties te vereenvoudigen, hun personeel te ondersteunen en op de behoefte van hun klanten in te spelen. Kijk voor meer informatie op: www.zebra.com om nieuwsberichten te ontvangen kun je je hier inschrijven. Volg ons op socialmedia via LinkedIn, Twitter en Facebook.