Industry Wire

Geplaatst door Zed digital - Zenith Optimedia

Zed digital lanceert Audience on Demand (AOD) display advertising management tool in Nederland

AOD is drie jaar geleden ontwikkeld door VivaKi, het moederbedrijf van ZenithOptimedia. Behalve in Nederland is AOD ook actief in de V.S., China, de UK, Frankrijk en Spanje. In de loop van 2011 zullen daar nog andere landen bij gaan komen. Tot op heden zijn in dit jaar ruim 11 miljard advertenties vertoond via AOD.

AOD is een technologie platform waarmee adverteerders vanuit één tool zeer nauwkeurig specifieke doelgroepen kunnen targetten aan wie zij hun display advertenties willen laten zien.

AOD maakt hiervoor onder andere gebruik van de technologie van Google’s Invite Media. Invite Media is een zogenaamd ‘Demand Side Platform’ (DSP) en stelt adverteerders in staat om vanuit één centrale omgeving zo optimaal mogelijk advertentieruimte in te kopen bij advertentienetwerken en/of specifieke websites. Daarbij kunnen adverteerders profiteren van de voordelen van Real Time Bidding (RTB) technologie, de schaalbaarheid en de efficiëntie die het platform biedt.

Door de technologie van Invite Media te combineren met zowel eigen als externe databronnen, wordt het voor adverteerders mogelijk om veel specifieker de doelgroep te benaderen dan met traditionele display advertising mogelijk is en daardoor aanzienlijke betere resultaten te behalen.

Voor Zed digital betekent de lancering van AOD in Nederland weer een grote stap vooruit in de dienstverlening op het gebied van online performance marketing. “We zijn erg blij dat we onze klanten nu een nog betere dienstverlening kunnen bieden doordat we onze campagnes nog effectiever in kunnen zetten, “ aldus Richard de Vries, sr. Performance Specialist bij Zed digital. “AOD geeft ons de mogelijkheid om een enorm online bereik optimaal te benutten, allemaal vanuit één systeem. De tool is bovendien volledig transparant, waardoor we in staat zijn om campagnes beter te beoordelen, te managen en te rapporteren. Daarbij kunnen we gebruik maken van de meest geavanceerde technieken op het gebied van remarketing en audience targeting, wat ons en onze klanten weer nieuwe inzichten geeft.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht