Industry Wire

Geplaatst door Momice

Zeventig procent eventprofessionals kent ROI van eigen events niet

Zeventig procent eventprofessionals kent ROI van eigen events niet
Momice-event helpt eventprofessionals overkoepelende strategie bepalen

Zo’n zeventig procent van de eventprofessionals kent de ROI van de eigen events niet. Dat blijkt uit een rondgang van Momice onder meer dan 25 eventprofessionals. Tijdens een event op 10 oktober leren Maayke Könemann en Marike Dragt Marketing en eventprofessionals dan ook hoe ze een duurzame, overkoepelende eventstrategie formuleren, zodat de ROI duidelijker wordt.

Eventmarketing kan niet zonder strategie
Uit het onderzoek blijkt dat veertig procent van de eventprofessionals een beperkt beeld heeft van de overkoepelende strategie van de organisatie. Een meerderheid van de eventprofessionals blijkt geen zicht te hebben op de overall (event)marketing doelstellingen- en de doelstellingen per individueel event.

Dragt en Könemann waren eerder verantwoordelijk voor de wereldwijde eventmarketingstrategie bij ING. Dragt: “Events zijn een strategisch middel. Toch vinden eventprofessionals het vaak nog lastig om een overkoepelende eventstrategie te formuleren of toe te passen. Dat is inefficiënt, kostbaar en leidt mogelijk zelfs tot afbreuk van de bedrijfsreputatie.”

Gebrek aan inzichten bedreigt kansen events
Dertig procent van de eventprofessionals heeft geen zicht op het budget dat de organisatie jaarlijks besteedt aan eventmarketing. Een op de vijf organisaties heeft geen jaarplanning voor events, terwijl een eventstrategie niet zonder een (middel-)lange termijnplanning kan.

Könemann: “Wij hebben bij ING een methode ontwikkeld en toegepast om dit tegen te gaan en zo de waarde van de event marketing te verhogen. Dit Momice-event leert eventprofessionals een duurzame, overkoepelende eventstrategie te formuleren voor hun organisatie. Daarom raden we aan een collega mee te nemen die verantwoordelijk is voor de eventstrategie.”

Connecting the Dots brengt events verder
Momice organiseert een reeks van vijf evenementen om events te laten bijdragen aan de strategische doelen van organisaties. Rutger Bremer, CEO en medeoprichter van Momice: “Events leveren een schat aan informatie op over potentiële klanten van organisaties. In de eventserie Connecting the Dots laten wij samen met experts zien hoe events kunnen bijdragen aan organisatiedoelen.”

Over Momice
Momice wil events nog meer laten bijdragen aan de groeiambities van bedrijven. Met Momice automatiseren eventprofessionals eenvoudig het complete registratie- en communicatieproces van hun (zakelijke) events. Daarmee bespaart de eventprofessional tijd, wordt de eventcommunicatie professioneel en is de beleving van de deelnemer optimaal. Momice werkt onder meer voor ServiceNow, KLM en Gemeente Amsterdam. Lees meer op www.momice.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht