Ziggo laat voetbalharten sneller kloppen met breedopgezette UEFA Europees voetbal campagne

Amsterdam, 20 augustus 2024 – Met de exclusieve uitzendrechten voor het Europees voetbal biedt Ziggo Sport voetbalfans de kans om hun passie voor voetbal volop te beleven. Onder de noemer ‘Beleef samen de liefde voor voetbal’ gaat het telecombedrijf live met een grote awareness- en PR-campagne. Om aandacht te genereren voor het Ziggo-aanbod wordt een mix van on- en offline kanalen ingezet zoals TVC, radio, print, digital en OOH.
|
De awarenesscampagne ‘Voel de liefde voor voetbal’, ontwikkeld door Ogilvy, brengt heel Nederland bij elkaar om de liefde voor voetbal te vieren met Ziggo. De PR-campagne ‘Support de Supporter’ van Glasnost brengt Europees voetbal dichter bij senioren op speciaal in het leven geroepen kijkavonden.
Awareness campagne: Voel de liefde voor voetbal
Sport staat synoniem voor liefde, en André Hazes bezingt als geen ander de intensiteit daarvan. De klassieker ‘Wat is dan liefde’ gaat over de vreugde en de pijn van liefde en vormt de kern van de nieuwe campagne ‘Voel de liefde voor voetbal’. Voetbalfans herkennen die emoties: of hun club nu wint of verliest, de liefde voor de sport en de club blijft altijd bestaan. Dat gevoel van saamhorigheid brengt hen samen bij Ziggo.
“Liefde is meer dan geluk en voorspoed”, zegt Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy. “Het gaat om intense emoties die André Hazes met het nummer ‘Wat is dan liefde’ perfect heeft gevangen. Van wanhoop tot euforie. Het was een unieke kans om diezelfde intensiteit in onze campagne voor Ziggo te verwerken, wat resulteerde in een boodschap die het hart van voetbalfans sneller doet kloppen. Het resultaat bezorgt je kippenvel, precies zoals we voor ogen hadden. Dit project laat zien hoe krachtig de combinatie van muziek en marketing kan zijn.”
|
PR-campagne: Support de Supporter
Uit het inzicht dat 1,8 miljoen senioren een mate van eenzaamheid ervaren[http://#_ftn1][1] en het samen kijken naar sport en entertainment een sociale functie heeft[http://#_ftn2][2] werd het strategisch kader geschept voor ‘Support de Supporter’. Uit landelijk onderzoek in opdracht van Ziggo gaf 63% aan dat samen voetbal kijken leuker is, en zelfs 50% wordt hier ook echt gelukkiger van. Het is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend om samen voetbal te kijken. 65-plussers kijken namelijk vaker dan anderen alleen (50%). Met een focus survey uitgezet door het Ouderenfonds, toegespitst op waar de behoefte ligt van senioren omtrent activiteiten die eenzaamheid kunnen bestrijden, kwam sport delen én het ondernemen van lokale activiteiten als meest effectief naar voren. Daarom organiseert Ziggo de komende maanden ‘Support de Supporter’, speciale UEFA Europees voetbal kijkavonden voor senioren bij lokale voetbalclubs. Voetbalclubs en senioren kunnen zich op het matchingplatform opgeven en zullen aan de hand van postcode gebied gematcht worden aan elkaar.
Op 11 augustus werd Support de Supporter groots gelanceerd in de Johan Cruijff ArenA. Pers en vijftig senioren waren uitgenodigd om samen met Ronald de Boer en Sjaak Swart te genieten van de eerste competitiewedstrijd van Ajax.
Stijn Zwinkels, Head of Glasnost: “De liefde voor voetbal deel je het beste met elkaar, in het stadion maar ook voor de buis. Met Support de Supporter laten we door brand doing zien hoe Ziggo een groep mensen, die anders alleen kijkt, een helpende hand biedt. Voetbalclubs stellen hun clubhuis open voor senioren zodat zij laagdrempelig samen kunnen genieten van voetbal en van de gezelligheid met elkaar.”
Bij naar verwachting meer dan honderd lokale voetbalclubs en verenigingen door het hele land organiseert het telecombedrijf speciale avonden om samen Europees voetbal te kijken. De kijkavonden vinden plaats vanaf half september tot en met januari. Clubs én senioren kunnen zich vanaf vandaag opgeven via www.supportdesupporter.nl.
|
Klik op de afbeelding om de video te bekijken en downloaden
Credits
Klant: VodafoneZiggo
Creative agency: Ogilvy
Chief Creative Officer: Tolga Büyükdoganay
Creative Director: Henk Nieuwenhuis
Sr. Art Director: Jurriaan van Bokhoven
Sr. Copywriter: Jesse Ridder
Account Director: Regina Kroon
Business Leader: Claire Knight
Strategy Director: Arthur van de Kamp
PR agency: Glasnost
Managing Director: Stijn Zwinkels
Creative: Boudewijn Bosman
Account Director: Odette Bosman
Strateeg: Sophie Benink
Senior PR specialist: Sanne van ‘t Ooster
Production Company: Monks
Sr. Producer: Jim Bresser
Producer: Raoul Sturme
Director/Photographer: Jef Boes
DOP: David Doom
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.