Van zolderkamer naar e-commerce speler van formaat

HemdVoorHem.nl werd op 19 mei 2010 opgericht door Michiel Snoek, geïnspireerd door de opkomst van webshops zoals het Duitse Zalando en het Amerikaanse Zappos. De oer Hollandse webwinkel voor mannen, gevestigd in de Haarlemmermeer polder, begon als een eenmanszaak vanaf huis “op het zolder kamertje” en is in 10 jaar uitgegroeid tot een e-commerce speler van formaat.
Het idee bestond vanuit de behoefte van de oprichter Michiel Snoek, “voor mijn werk droeg ik dagelijks overhemden en door mijn lengte heb ik overhemden met extra lange mouwen nodig. Dit was destijds bijna niet verkrijgbaar in de fysieke winkels, waardoor ik online ben gaan zoeken. Maar online was er op 1 kleine webwinkel na geen aanbod. In Duitsland zag je spelers als Zalando snel groeien en dit bracht mij op het idee om zelf een webwinkel voor mannen op te richten, niet alleen met overhemden voor lange mannen, maar met een breed aanbod voor iedere man.
HemdVoorHem.nl is de afgelopen jaren gegroeid naar een bedrijf met 25 medewerkers. In de drukkere tijden wordt er gebruik gemaakt van tientallen uitzendkrachten en daarnaast wordt er expertise ingehuurd via diverse ZZP’ers. Het bedrijf groeit jaarlijks met meer dan 20% en heeft naast bestaande merken inmiddels eigen producties. Snoek: “Onze omvang maakt het ook mogelijk dat we druk op onze leveranciers uitoefenen om duurzamer te produceren en om veel minder plastic te gebruiken”.
Ondernemerschap is de kern van het succes. Zo is er bij de start maximaal gebruik gemaakt van de kracht die Groupon destijds had. Nu in de Corona tijd wordt er niet gekeken naar de bedreigingen die dit met zich meebrengt, maar juist naar de kansen. Zo zorgde het online kleedje op Koningsdag ervoor dat alle duizenden winkeldochters van de afgelopen 4 jaar in één ochtend waren uitverkocht. “Voor aankomend jaar verwachten we 20 tot 25 nieuwe medewerkers in dienst te zullen nemen zodat wij door kunnen groeien en wij onze klanten constant kunnen blijven verrassen”.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.