Deel dit artikel
-

Top-5 E-mailmarketing

Winnaar: Tripolis Solutions.

  1. Tripolis Solutions
  2. Blinker
  3. Yourzine
  4. The People’s Valley
  5. Cendris

Nog altijd is E-mailmarketing een populair onderdeel van de online marketingmix. Het aantal bekende aanbieders van E-mailmarketing is beperkt en het moet gezegd dat de verschillen tussen de onderlinge scores ook niet al te groot is. Cendris werd het vaakst genoemd en eindigt op de vijfde plek. Het minder bekende Tripolis Solutions heeft een beter imago volgens de respondenten. Yourzine doet het eveneens goed en wist ook in de categorie Campagnebureaus al fraaie scores neer te zetten. Net als moederbedrijf Lectric, dat goed scoort bij de Full-service internetbureaus. MailMedia en Tapps wisten de top 5 net niet te halen. Een mooie uitdaging voor 2009.

Winnaar: Tripolis Solutions

Naam: Tripolis Solutions
Vestiging: Amsterdam
Werknemers: 16
Jaaromzet 2007: geen opgave

High-end e-mail serviceprovider die in de breedste zin van het woord uitgaande e-mail faciliteert voor zowel de b2b- als de consumentenmarkt. De systemen van Tripolis worden bijvoorbeeld ingezet voor (reclame)nieuwsbrieven en Sms-berichten, maar ook mails ter bevestiging van online transacties. Klanten zijn Reed Business, SDU, Wegener, VNU, Essent, KPN, Achmea en Rabobank. De nieuwsbrief van Emerce wordt ook via Tripolis verzonden.

Het gebruik van e-mail als marketinginstrument is sterk toegenomen, zegt directeur Conrad Hagemans van Tripolis. Niet in de laatste plaats doordat e-mail steeds vaker wordt geraadpleegd op de mobiele telefoon. “We zien vooral een sterke toename na de introductie van de iPhone eerder dit jaar.” Daarnaast is de respons op een opt-in mailcampagne doorgaans erg hoog. Aan de andere kant worden steeds meer van dit soort e-mailberichten geblokkeerd door spamfilters. Doordat de mailservers van Tripolis een goede reputatie hebben, is de kans dat e-mails aankomen stukken groter, zo zegt het bedrijf.

Hagemans heeft hoge verwachtingen van 2009. De groei van 30 tot 40 procent zal volgend jaar ook weer kunnen worden gerealiseerd, denkt hij. De totale Europese markt voor online e-mailmarketing zal volgens onderzoeksbureau Forrester namelijk fors blijven groeien, tot een omvang van zestien miljard euro in 2012, oftewel 18 procent van het totale mediabudget.

Daarnaast zijn de eerste contacten in het buitenland aangeboord. Tripolis heeft sinds kort een kantoor in Polen, en oriënteert zich op een aantal andere landen in het voormalig Oostblok. “Steeds meer consumenten beschikken daar nu over breedbandinternet.”

Deel dit bericht

4 Reacties

Stef de Jong

!!!! Gefeliciteerd jongens! Laat 2009 ook een top jaar worden!!

Meso

Het bedrijf dat jullie eigen spam verstuurd staat op nummer 1… hahaha grappig

Gijs Vroom - Emerce

@ Meso We hebben geen invloed op het onderzoek Meso, zie verantwoording NIPO.

Jop

Gefeliciteerd! Zie dit een beetje laat… ;-) Komt er dit jaar weer een top 5? E-mail marketing is ook in 2010 booming! Groet, Jop van http://www.e-mark.nl

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond