Emerce Magazine

01_EM132_cover.indd

Emerce #132 – juni 2014

In deze editie een duo-interview met de twee meest innovatieve e-commerceprofessionals van Nederland: Martijn van der Zee (Air France-KLM) en Victor van Tol (SnappCar). Wie van hen staat op nummer één? Tevens achtergrondverhaal over multi-channel networks, de nieuwe geldmachine voor videocontentproducenten. En een feature over tien apps die de wereld gaan veranderen. En nog veel meer.

Artikelen in deze uitgave

shutterstock_185073611
19 juni, 2014

App Links cruciaal voor ambities Facebook

Facebook ontpopt zich steeds meer tot een mobiele speler van formaat. Ook op advertentiegebied. Met App Links wordt weer een volgende stap gezet. Ten einde de mobiele advertentiemarkt te kunnen domineren.

BRUE140320-EMERCE-2_R_jpg
21 juni, 2014

‘Social commerce wordt steeds normaler’

Evenals vorig jaar publiceren we in het juninummer de toplijst met de meest innovatieve e-commerceprofessional van ons land. Dit jaar is de koppositie voor Martijn van der Zee (42), SVP E-commerce van Air France-KLM. “De klant is al veel verder dan de meeste bedrijven denken.”

38_mcnkleur-draadjesbeter
28 juni, 2014

De nieuwe geldmachines voor medialand: MCN’s

Eén populair mediakanaal op YouTube is als een zwaluw die geen zomer maakt. Een cluster van dergelijke kanalen, ook wel een multi-channel network genoemd, kan echter wel degelijk mediabudget afsnoepen van de traditionele tv-zenders.

100_matrixlab
5 juli, 2014

‘Koppelen van databronnen heeft enorme potentie’

In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.

03_04_EM132_inhoud
12 juli, 2014

‘Tien apps die de wereld gaan veranderen’

Mobiele apps zullen dit jaar een steeds belangrijkere factor worden in het dagelijkse leven, verwacht mobiele netwerkleverancier Ericsson. Apps veranderen de maatschappij. In deze feature een tiental apps die volgens ons de potentie hebben om bedrijfsmodellen te ontwrichten en het concurrentielandschap volledig op z’n kop te zetten.