Emerce Magazine

01_EM135_HR

Emerce #135 – november 2014

In deze editie een interview met de nummers 1 en 2 van EMERCE Best European Startups 2014. Tevens een achtergrondverhaal over de groeispurten van Fryslân gaming; hoe het Noorden aan een eigen game-ecosysteem bouwt. En een feature over de opkomst van automated trading in de tv-wereld. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

zalando
12 november, 2014

Optimalisatie, het echte Zalando-effect

Het succes van Zalando is volgens velen toe te schrijven aan het agressieve marketingbeleid. Wie echter verder kijkt, ziet dat de optimalisatiestrategie van het bedrijf de ware motor is.

klant
13 november, 2014

Column: Show me the customer!

Klantgerichtheid lijkt wel iets sociaal wenselijks: iedereen is altijd voor. In de praktijk is daar echter weinig van te merken. Want maar al te vaak worden webontwikkelingstrajecten toch nog inside-out gestart. En bestaat de klant slechts op papier.

Twitter
13 november, 2014

Column: Social media is een commerciële geldmachine

Kortgeleden lanceerde Twitter de koopknop: een button die twitteraars direct producten laat aanschaffen zonder het platform te hoeven verlaten. Volgens experts de uiterste poging van het bedrijf om de dalende beurskoers en tegenvallende resultaten een positieve impuls te geven.

whatsapp
14 november, 2014

Wie stoot WhatsApp van de digitale troon?

In Nederland whatsappt de consument zich suf. Terwijl chatapps als WeChat en Line veel interessanter zijn voor marketeers en webwinkeliers. Een gelopen race of valt het tij nog te keren?

libra
17 november, 2014

Het spagaat van de prijsvergelijkers

Het nieuwe prijsbeleid bij Kieskeurig.nl leidde recentelijk tot veel ophef onder online retailers. Een incident of loopt de spanning tussen vergelijkers en e-tailers verder op?

EM135_feature_noorden
15 november, 2014

Noorden van Nederland bouwt aan eigen game-ecosysteem

Het bruist in Leeuwarden. De Friese hoofdstad is de laatste jaren – met Amsterdam en Utrecht – een van de drie hotspots van de Nederlandse game-industrie geworden, en dan met name op het gebied van toegepaste games. Het ecosysteem is met masteropleidingen bijna jaloersmakend, maar Leeuwarden wil verder: als het even kan buiten de landsgrenzen.

Niklas_12MB_copy_tif
22 november, 2014

‘Ook eten wordt onderdeel van de deeleconomie’

Online maaltijden bestellen wint aan populariteit. Dat merkt ook de CEO van het Duitse Delivery Hero, Niklas Östberg (34). Een food ordering-platform dat drie jaar na oprichting maandelijks miljoenen bestellingen verwerkt wereldwijd. “De telefoon is onze grootste concurrent.”

philips
24 november, 2014

Brush Busters: Digitaal tandjes veroveren

Met de Brush Busters-app maakt Philips van tandenpoetsen een spelletje: door zelf goed te poetsen kunnen kinderen de tanden van de interactieve fantasiefiguren Bjørn en Vicky redden.

shutterstock_188728949
24 november, 2014

Snapchatten met verdwijnende marketingcontent

De populariteit van Snapchat groeit met de dag. Vooral tieners snappen zich suf met het versturen van foto’s en video’s die slechts beperkte tijd zichtbaar zijn voor de ontvanger. Inmiddels begeven de eerste Nederlandse merken zich schoorvoetend op het platform. Een Workshop snapchatten voor de marketeer.