Emerce Magazine

01_EM136_cover_HR

Emerce #136 – december 2014

In deze editie een interview met Roland van den Berg, directeur e-commerce van Jumbo Supermarkten, over de digitale ambities. Tevens een achtergrondverhaal over hoe er online geld wordt verdiend aan religie, zowel in Nederland als daarbuiten. En een feature over de slag om de cloud. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

connected
18 december, 2014

Column: Overheden en multinationals zijn allesbehalve connected

Als we de rekenmeesters van Deloitte mogen geloven, is Amsterdam als internetstad belangrijker dan de zeehaven van Rotterdam en onze nationale luchthaven Schiphol. Dat komt vooral door de aanwezigheid van AMS-IX, het grootste internetknooppunt ter wereld. Grote jongens als Google, Amazon, Microsoft, Netflix en Twitter hebben er niet voor niets het belangrijkste deel van hun databusiness gealloceerd. En dus is onze hoofdstad Europees marktleider als het gaat om het aantal gevestigde datacentra.

shutterstock_175315058
19 december, 2014

Column: Webwinkeliers hoeven niet bang te zijn voor Amazon

Sidder en beef: na een geruchtenstroom van zo’n drie jaar is Amazon.nl sinds kort een feit. En dus zouden onze webshops zich zorgen moeten maken over hun toekomst. ’s Werelds grootste webwinkel zou – zo is de gedachte – in no time het Nederlandse e-commercelandschap domineren.