Deel dit artikel
-

Mister Playboy wordt ‘pionier’ branded content

Mick Boskamp is begonnen als director branded content bij Edividual. Hij gaat zich bezighouden met het ontwikkelen van branded content. Boskamp was als redacteur jarenlang het gezicht van Playboy. “Ik zie mezelf als pionier. Branded content moet een beter imago krijgen.”

De overstap van journalistiek naar zijn huidige functie wekt bij veel mensen verbazing. Boskamp: “Veel mensen zeggen: hoe kun je als journalist nu de commerciële wereld ingaan?” Zelf vindt hij de overstap niet groot. “Ik zeg dan dat ik al in de commerciële wereld zat. Bij een publiekstijdschrift ben je ook bezig met het bedenken van content die interessant is voor het publiek, met content maken waar je mensen mee trekt.”

Boskamp was 21 jaar redacteur van Playboy en had de bijnaam ‘Mister Playboy’. Tot maart dit jaar was hij hoofdredacteur bij Release magazine. Daarnaast schreef hij voor verschillende sites over onder meer de partyscene en presenteerde hij radio- en televisieprogramma’s.

Als branded director gaat hij zich bezighouden met het ontwikkelen van branded content voor allerlei mediavormen, zoals televisie, games, weblogs, mobiel, boeken en magazines. Die verscheidenheid aan media is voor Boskamp een reden om aan zijn nieuwe functie te beginnen. “Ik wil niet alleen met een blad bezig zijn, maar ideeën ontwikkelen voor verschillende mediavormen.”

Een goed voorbeeld van een geslaagde vorm van branded content is volgens Boskamp het concept 6Pack, waar adverteerder Heineken achter zit. “De content daarvan is gewoon goed. Iedereen weet dat er een link is met Heineken, maar er komt niet voortdurend een blikje voorbij. Er is een link met het product, maar die is niet te opvallend.”

Weblogs kunnen goed ingezet worden door adverteerders, als vorm van branded content, vindt Boskamp. Dat kan door gebruik te maken van bestaande blogs of door zelf een weblog voor een bedrijf te maken. Voor de concrete redactionele invulling van bijvoorbeeld zulke weblogs is tegelijk met Boskamp Mel Kremer aangetrokken als editor branded content.

Het begrip branded content heeft nog niet bij iedereen een goed imago, geeft Boskamp toe. Hij vindt dat onterecht. “Ik wil dat imago verbeteren. Ik zie me zelf als een soort pionier van branded content.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond